A Budapesti Lakógyűlésen a szavazók közel 80 százaléka választotta az átjárható Lánchidat! Ennek értelmében a tesztidőszakban kipróbált forgalmi rend marad a hídon, a jövőben is csak a kerékpárosok, taxisok, a buszok, a motorosok és a gyalogosok használhatják majd a hidat.
Egy 2015-ös esős hétvégi napon tartott I bike Budapest demonstráció és előadás alkalmával hívtuk fel először a közvélemény figyelmét Lánchíd kerékpáros átjárhatatlanságára, majd azóta szinte minden tavaszi felvonuláson célként tűztük ki.
Ezért tekertünk az idei felvonuláson is több mint 15.000-en, hogy a Lánchíd végre átjárható legyen, és Budapest egy jobb hellyé váljon!
A Lánchíd Budapest egyik legfontosabb jelképe, a világ egyik leghíresebb átkelője azért épült, hogy összekösse és fellendítse az akkor még különálló Buda és Pest városát.
A felújítást megelőzően szinte lehetetlen volt közlekedni az állandó forgalmi dugók miatt, most azonban egy vonzó útvonal a fenntartható közlekedési eszközöket előnyben részesítők számára.
Közlekedéssel, urbanisztikával, és környezetvédelemmel foglalkozó civil szervezeteink azért fogtak össze és kezdeményezték tavaly ősszel, hogy a Lánchíd - a teljes felújítást követően - dugómentes és a fenntartható közlekedési eszközök számára átjárható terület maradjon. Szakmai szervezeteink szerint ez a lépés az egyetlen elfogadható megoldás a 21. században, és hatalmas mérföldkő az élhető Budapestért való küzdelmünkben.
Közös sikernek tekintjük, hogy a Lánchíd tesztidőszak alatt kipróbált forgalmi rendjét véglegesítik, és ezentúl is busszal, kerékpárral, taxival, motorral és gyalogosan használhatjuk a hidat.
Végső célunk azonban az élhető Budapest megteremtése, ami nem érhető el csupán a Lánchíd autómentessé válásával. Úgy látjuk, hogy további lépésekre van szükség, ezért arra kérjük a városvezetést, hogy újítsák meg a Lánchíd környezetét is, kiemelt figyelmet fordítva:
- a Clark Ádám térre, a Széchenyi térre, hogy ezek a terek ne akadályok legyenek az emberek számára, hanem olyan helyszínek, ahol jó lenni;
- valamint a Lánchídra vezető utakra, hogy a kerékpárral közlekedők számára is biztonságosan használhatóvá váljon a József Attila utca és az Alagút.
A Lánchíd autómentessé válása hatalmas előrelépést jelent a fenntartható városfejlesztés terén. Azonban ez csak az első lépés. Mostantól középpontban a Lánchíd környezetének megújítása áll, hogy biztonságosabbá és kényelmesebbé tegyük a közlekedést a busszal, kerékpárral és gyalogosan közlekedők számára. Ezzel hozzájárulva Budapest fejlődéséhez, fenntarthatóságához és az élhető városi környezet megteremtéséhez.
Az ügy kapcsán olyan civil összefogás és erőközpont jött létre, ami végre elhivatottan képviseli a lakosság körében már többségi akarattá nőtt igények gyors megvalósítását. A 21 civil szervezet elkötelezetten támogat minden olyan törekvést, amely céljául tűzi ki, hogy Budapest városa egy zöld, élhető és fenntartható hely legyen a jövő generációi számára!
A járda a gyalogosoké
BringaAkadémia
C8 Civilek Józsefvárosért
Extinction Rebellion Magyarország
Fridays For Future Magyarország
Jarokelo.hu
KÉK - Contemporary Architecture Centre
Közlekedő Tömeg
Kis Távolságok Városa
Kulcs a Városhoz, Kulcs a Közélethez Egyesület
Levegő Munkacsoport
Maradjanak a FÁK a Rómain
Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség - Maketusz
Magyar Kerékpárosklub
Magyar Közlekedési Klub
Miutcánk
Rehab Critical Mass
Újlipótváros - szuperblokk
Valyo, város és a folyó
Város és Mobilitás Intézet
Velo Budapest
Csatlakozz a Kerékpárosklubhoz, csináljunk együtt bringás országot Magyarországból!Támogasd a bringás fejlődést!