Facebook Instagram Youtube

Felavattuk Budapest első védett bringasávjait az Üllői- és a Váci úton!

Felavattuk Budapest első védett bringasávjait az Üllői- és a Váci úton!
2023.08.16
Hosszú évek kitartó munkájának eredményét ünnepeltük meg tegnap. A Happy Mass, vagyis az örömtekerés eseményünk arra szolgál, hogy ne csak kritizáljunk, hanem örüljünk is a közös eredményeinknek!

Nagyon köszönjük, hogy közel 300-an részt vettetek a tegnapi tekerésen. A biztonságosan kerékpározható Üllői- és Váci utat már 2016-ban kezdeményeztük, amikor a Budapest Program részeként arra kértük a város vezetését, hogy alakítsák át Budapest belső útvonalait kerékpárosbaráttá. Az Üllői- és Váci út belső szakaszai mellett olyan fontos útvonalakat emeltünk ki, mint a Nagykörút és a Bartók Béla út.

A 2019-es és a 2022-es I bike Budapest bringás felvonuláson a Váci- és Üllői úti kerékpársávokért is tekertünk, nyáron kampányoltunk a közösségi költségvetésen a bringasávok biztonságosabbá tételéért, majd javaslatokat küldtünk a BKK-nak a védett kerékpársávok kialakításával kapcsolatban - és mindez végre megvalósult!

Tavaly a fővárosi közösségi költségvetésen rekord mennyiségű szavazattal nyert a “Kerékpárutak és kerékpársávok biztonságosabbá tétele” ötlet, amelynek részeként idén létrejöttek a sávok az Üllői- és a Váci úton, és további kerékpársávokat fognak biztonságosabbá tenni a városban! Hamarosan kihirdetik az idei közösségi költségvetés ötleteit, amire mi is több kerékpározással kapcsolatos fejlesztést küldtünk be. Kérünk titeket, hogy szavazzatok, amikor eljön az ideje, mert ilyen nagyszerű dolgok valósulhatnak meg belőle!

Belvárosi autópályából végre egy élhetőbb sugárúttá változik át az Üllői- és a Váci út! Hamarosan kávézók, teraszok, andalgó, beszélgető emberek, jó levegő és sokkal kevesebb zaj fogja átvenni az átmenő forgalom helyét. És ehhez csupán az első lépés volt a kerékpársávok kialakítása, amelyeket már ma is több mint 2500-an használnak naponta, ehhez képest a régebb óta meglévő Andrássy úti bringasávokon kb 3000-en bringáznak jelenleg.

Köszönjük Balogh Samunak is, hogy képviselte a fővárost az eseményünkön és együtt avathattuk fel *szalagvágással* az új bringasávokat!

Először 2009-ben rendeztünk Happy Masst a Thököly úton, majd 2011-ben a Kiskörút befejezésekor, 2012-ben az Andrássy úton, 2017-ben a Bartók Béla belső szakaszán, 2020 szeptemberében a Nagykörúton avattunk együtt bringasávokat, valamint ugyanebben az évben az Eurovelo 6 nemzetközi túraútvonal Budapest és Szentendre közötti új szakaszán tekertünk, 2022-ben pedig Újbudán. Reméljük még sok ilyen lehetőségben lesz részünk, de ehhez még csomó dolgunk van együtt. Maradjunk kapcsolatban, csatlakozzatok a Magyar Kerékpárosklubhoz, vagy támogassátok a bringás fejlődésért végzett munkánkat lehetőségeitek szerint.

Folytatjuk! Mi legyen a következő?

Támogasd a bringás fejlődést!

Csatlakozz a Kerékpárosklubhoz, csináljunk együtt bringás országot Magyarországból!


Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron