Facebook Instagram Youtube

Hírek: EU

Felavattuk a Budapest és Szentendre közti új kerékpárutat
Köszönjük, hogy ennyien eljöttetek az Eurovelo 6 nemzetközi túraútvonal Budapest és Szentendre közti új szakaszát felavatni! Mintegy 100-an avattuk fel kerékpárral a Budapest és Szentendre között épült kerékpárutat, ami az Eurovelo 6 nemzetközi túraútvonal részeként adtak át szeptember közepén. A Magyar Kerékpárosklub által szervezett „Happy Mass” tekerés az óbudai Fő térről indult, és végig a kijelölt nemzetközi útvonalon haladt, érintve a szentendrei Dera-patakon épült új kerékpáros hidat is, ahol bringát emeltünk.
2020.09.26 |  aron
A dunaparti „bringasztráda” és a gyalogosok „ellentéteiről” adtunk elő a Budavári Önkormányzatban
Tegnap este az I. kerületi Önkormányzatban mutattam be a budai rakparti kerékpárút történetét, problémáit és megoldási javaslatainkat. Kiemeltem, hogy a „gyalogos – kerékpáros ellentétek” helyett az azokat okozó valódi okokkal foglalkozzunk. Ez a köztérhasználat aránytalansága: a sok helyet foglaló autók Budapest egyik legértékesebb közterületén évek óta változatlan, sőt néhol egyre szűkebb helyre szorítják az egyre nagyobb gyalogos és kerékpáros forgalmat. A megoldást a közterület igazságosabb, a törvényeknek és Budapest stratégiájának megfelelő újraosztása jelentené. A szakmai találkozón a Lánchíd „megnyitásáról” is beszélgettünk – a cikkből kiderül, hogy mit értünk ez alatt!
2019.11.15 |  aron
Átalakítanánk a Batthyány téri derékszögű kerékpáros átkelőt
Családja szeme láttára gázolt halálra augusztusban egy holland apukát a villamos a budai rakparti kerékpárút Batthyány téri átkelőjében. Most nem a konkrét szerencsétlenségről írunk, hanem arra teszünk javaslatot, hogyan lehetne a jelenlegi adottságok figyelembevételével viszonylag olcsón biztonságosabbá és kényelmesebbé tenni a város legforgalmasabb kerékpáros útvonalának találkozását a budai fonódó villamosvonallal.
2019.09.18 |  aron
Válasszuk szét a gyalogos és kerékpáros közlekedést a Szent Gellért rakparton!
A Magyar Kerékpárosklub javaslatára két hétvégén tesztjelleggel kettéválasztják a dunaparti kerékpárút egyik legforgalmasabb és legszűkebb szakaszának gyalogos és kerékpáros forgalmát. A pünkösdi, illetve a június 22-23. közti napokon az általános forgalmi sávból jelöltek ki kétirányú kerékpárutat, a járda pedig a gyalogosoké. Azt is kezdeményeztük, hogy kisebb átalakításokkal kétoldali, állandó megoldás szülessen a konfliktus a város és az Eurovelo 6 nemzetközi túraútvonal egyik legkonfliktusosabb szakaszára.
2019.06.11 |  aron
Megkérdeztük az Európai Parlament képviselőjelöltjeit, mit tennének a kerékpározásért
A Magyar Kerékpárosklub is csatlakozott az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) akciójához, melyben a szövetség tagszervezetei 25 EU tagállam képviselőjelöltjeitől kérdezték meg, támogatnák-e a kerékpározás fejlesztését. Öt kérdésre vártunk választ, és egy fogadalmat is aláírhattak a jelöltek. A 749 uniós képviselőhelyre pályázó jelöltek közül 469-en töltötték ki a kérdőívet, és 404-en tettek fogadalmat a kerékpározás mellett. Most vasárnap 9 magyar pártra szavazhatunk, közülük viszont csak a Jobbik, az LMP, a Momentum, az MKKP és az MSZP-Párbeszéd jelöltjei reagáltak a megkeresésre. A 7 válaszadó mindegyike támogatta az Európai Kerékpáros Szövetség céljait, de eltérő válaszokat adtak a szakpolitikai kérdésekre. Cikkünkből kiderül, mennyire állnak ki a kerékpározás mellett a leendő európai parlamenti frakciók, és hogy mit válaszoltak a magyar képviselőjelöltek.
2019.05.22 |  aron
Az Európai Parlament szerint sem kell kötelező biztosítás az elektromos rásegítéses bringákra
Tavaly nyáron összeurópai tiltakozást váltott ki kerékpáros civil és iparági szervezetek között az elektromos rásegítéses kerékpárokra vonatkozó kötelező biztosítás ötlete. Támogatóinkkal és magyar vállalatokkal közösen mi is tiltakoztunk az Európai Bizottságnál, mert egy ilyen intézkedés gátat szabhat a sokak autózással szembeni alternatíváját jelentő pedelec kerékpárok terjedése előtt. Úgy tűnik, sikeres volt a tiltakozási hullám, de a végső döntés még hátra van.