Hírek: budapest fejlesztési központ
Együttműködési megállapodást kötött a Budapest Fejlesztési Központ és a Magyar Kerékpárosklub
A Budapest Fejlesztési Központ és a Magyar Kerékpárosklub megállapodásának célja, hogy a Budapesten és az agglomerációban tervezett állami fejlesztések a lehető legjobban kiszolgálják a kerékpározni vágyók igényeit. Az állami és a civil szervezet rendszeres szakmai egyeztetéseket, közös kutatásokat és szemléletformáló programokat is szervez, amelyektől azt várják, hogy a kerékpározás népszerűsége tovább növekszik és évről-évre többen ülnek majd kerékpárra, így a közlekedés klímabarát, a környezet pedig élhetőbb és egészségesebb lesz Budapesten és az agglomerációban.
2020.06.04 |
aron
A Galvani-híd megépítése önmagában nem csillapítaná a belváros forgalmát
Budapest céljaival ellentétesen az autóforgalom növekedését hozhatja a Galvani-híd jelenlegi tervek alapján való megépítése. A hiányzó dél-budapesti kapcsolat csak megfelelő intézkedések és a mostaninál emberibb léptékű tervek esetén szolgálhatja a belváros forgalomcsillapítását, illetve segítheti a közösségi és kerékpáros közlekedés térnyerését. A Kerékpárosklub egy kevésbé autópálya-jellegű hidat tartana jónak, ezért a tervek átdolgozását kérte a kormánytól és a fővárostól.
2020.02.26 |
aron
Kerékpárral megmenthetjük a kertvárosok azon értékeit, amiket mindannyian keresünk bennük
A Kerékpáros Kertváros konferencián Vitézy Dávid BFK vezérigazgató, Homolya Róbert MÁV vezérigazgató, települési polgármesterek, fejlesztések felelősei és a téma szakértői körében adtunk elő arról, milyen lehetőségeket rejt magában a kerékpáros közlekedés fejlesztése a nagyvárosi agglomerációban a helyi közlekedés és a mindennapi ingázás területén is. Arra is választ adtunk, hogy milyen eszközökkel lehetne fejleszteni az agglomerációs kerékpározást, és kérdéseket tettünk fel a városszétfolyás fenntarthatóságáról. Cikkünkben részletesen összefoglaltuk a konferencia előadásait. Így kiderül, mit gondol a helyettes államtitkár a sebességcsökkentésről, mit kompenzálna az útdíj bevezetése, mik a hazai kerékpáros fejlesztések legnagyobb hibái, merre tervezik a legújabb kerékpárutakat, hányan szállítanak biciklit vonaton és mi a legnagyobb kihívás a kerékpárutak fenntartásában.
2021.09.29 |
aron