Facebook Instagram Youtube

Hírek: holland

5 dolog, ami miatt olyan sok holland gyerek bringával közlekedik
Hollandiában a gyermekek rengeteget bicikliznek, különösen más országokhoz képest. A gyermekek majd’ 75%-a kerékpárral jár iskolába, míg ugyanezt az értéket a szomszédos Belgiumban is csupán 30%-ra becsülik, az Egyesült Királyságban és az USA-ban pedig 5% alá. Miért kerékpározik ilyen sok gyermek Hollandiában? És hogyan biztosítható, hogy ez az arány fenntartható legyen, vagy akár még javuljon is? A sikert és fenntarthatóságát az alábbi 5 tényező alapozza meg: technológia, felkészülés, nevelés, oktatás és szabad tér.
2019.12.05 |  aron
5 dolog, ami miatt olyan sok holland gyerek bringával közlekedik
Hollandiában a gyermekek rengeteget bicikliznek, különösen más országokhoz képest. A gyermekek majd’ 75%-a kerékpárral jár iskolába, míg ugyanezt az értéket a szomszédos Belgiumban is csupán 30%-ra becsülik, az Egyesült Királyságban és az USA-ban pedig 5% alá. Miért kerékpározik ilyen sok gyermek Hollandiában? És hogyan biztosítható, hogy ez az arány fenntartható legyen, vagy akár még javuljon is? A sikert és fenntarthatóságát az alábbi 5 tényező alapozza meg: technológia, felkészülés, nevelés, oktatás és szabad tér.
2019.12.05 |  aron
Kevesebb balesetet akarsz? Távolítsd el a közlekedési lámpákat és táblákat
Ha idiótaként kezeled az embereket, idiótaként is fognak viselkedni” - Ez volt Hans Monderman, holland közlekedésmérnök filozófiája, aki nem arról vált híressé, hogy mit tett hozzá az út- és várostervezéshez, hanem arról, hogy mit vett el belőle: szegélyeket, közlekedési lámpákat és táblákat. Úgy vélte, hogy a sofőrök éberebbek és óvatosabbak, ha nagyobb a bizonytalanság az utakon.
2018.09.06 |  aron
Üdv a kerékpáros paradicsomban! Avagy: miért költöztettük a családunkat Hollandiába?
Amikor Kylie van Dam kerékpárosbarát várost indult keresni a családnak, a majdnem autómentes Houtent találta. Egy olyan várost, melynek modelljét mások is követhetnék – írja.
2018.08.01 |  aron
A kerékpározás és vasúti közlekedés kapcsolatának lehetőségei Budapesten
Képzeljük csak el, milyen egyéni és helyi hatásai lennének, ha a több ezer érdi, gödöllői, tatabányai, esztergomi, váci vagy székesfehérvári ingázó kerékpárral közelíthetné meg a vasútállomásokat! Ők az autópályák helyett 10-15 perc alatt eltekernének a helyi vasútállomásra, vonatra szállnának, majd a városban egy második – akár saját vagy közösségi  – bicikli segítségével a munkahelyükre érnének. A vonaton pihenni, vagy már dolgozni tudnának, és a napi testmozgás is ingyen meglenne.
2018.03.23 |  aron
Amszterdamban már a közlekedési lámpák leszerelésénél tartanak, és nem bánták meg
Míg itthon külön ünnep minden egyes új, minőségi kerékpáros fejlesztés elkészülése, addig Amszterdamban - ahol a közlekedéstervezés a kerékpárhasználatra épül – ugyanebből a célból pont az infrastruktúra csökkentésével próbálkoznak. Lámpák leszerelésével, kerékpárutak szélesítésével, elválasztó szegélyeinek bontásával enyhítik a bringás dugókat, és meglepő módon pont így növelik a biztonságot.
2018.01.23 |  aron