Facebook Instagram Youtube

Kiskörút, 5.(utolsó) fejezet: Kész a terv

2008.01.11
2008. január 11-én a FŐMTERV, a Főváros, a Beruházó és az MK részvételével lezajlott az -előreláthatólag - utolsó tervegyeztetés Kiskörút témában.A legfontosabb: gyakorlatilag az a terv valósul meg, amit a mi szakembereink annak idején kitaláltak és le is rajzoltak: végig kerékpársáv a közúton, általában 1,5 m széles, minden kereszteződésben úgy átvezetve, ahogy azt az MK Közlekedési Munkacsoportja is elfogadhatónak tartja. Alig lesz parkolóhely, tehát a sávunkban nem kell attól félni, hogy ránk nyitják az ajtót. Nem csökken a gyalogos felület, nem vágnak ki egyetlen fát sem, nem akadályozzuk a közösségi közlekedést, nem lesz kevesebb feljáró az aluljárókból a kerékpársáv miatt..

2008. január 11-én a FŐMTERV, a Főváros, a Beruházó és az MK részvételével lezajlott az -előreláthatólag - utolsó tervegyeztetés Kiskörút témában.

A legfontosabb: gyakorlatilag az a terv valósul meg, amit a mi szakembereink annak idején kitaláltak és le is rajzoltak: végig kerékpársáv a közúton, általában 1,5 m széles, minden kereszteződésben úgy átvezetve, ahogy azt az MK Közlekedési Munkacsoportja is elfogadhatónak tartja.

Alig lesz parkolóhely, tehát a sávunkban nem kell attól félni, hogy ránk nyitják az ajtót.

Nem csökken a gyalogos felület, nem vágnak ki egyetlen fát sem, nem akadályozzuk a közösségi közlekedést, nem lesz kevesebb feljáró az aluljárókból a kerékpársáv miatt..

Folyik tovább az egyeztetés, hogy a kapcsolódó utak-utcák is biztonságosan legyenek számunkra megközelíthetőek.

Legalább ennyire fontos tapasztalatunk, hogy a folyamat alatt nagyot változott a partnereink hozzánk való viszonya: eleinte mi voltunk a közellenség, aztán elkezdték tapasztalni, hogy értünk esetleg a témához, meg hogy nem is rossz, amit akarunk, mindenesetre mára a hangulat abszolút pozitív lett, és ez látszik az eredményen is.

MK Közlekedési Munkacsoport