Egész napos, békés demonstrációt tartanak a kerékpárosok 2007. december 14-én reggel 8 óra 30 perctől a szegedi Széchenyi-téren, a Magyar Kerékpárosklub Szegedi Alapszervezetének és a Critical Mass Szeged rendezőinek szervezésében. A résztvevők az önkormányzat közgyűlésének teljes ideje alatt, élőláncot alkotva kerekezik körbe és körbe a Városházát, majd 17 órakor László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke petíciót ad át a helyszínen Botka László polgármesternek. A biciklisták fő célja felhívni a figyelmet arra, hogy a városvezetés intézkedései során rendszeresen figyelmen kívül hagyja a Szeged Megyei Jogú Város Közlekedésfejlesztési Koncepciójában elfogadott fejlesztési stratégiát, ellehetetlenítve ezáltal a városi közlekedést mind a kerékpárosok, mind a közlekedés többi résztvevője számára.
2007. márciusában a szegedi önkormányzat felkérésére született meg, és hosszas egyeztetést követően került elfogadásra Szeged Megyei Jogú Város Közlekedési Koncepciója, melynek célja a város harmonikus és fenntartható fejlődésének elősegítése, a közlekedés és a környezet minőségének javítása. A koncepció egyik fő pillére a közösségi közlekedés és az alternatív közlekedési módok (elsősorban a kerékpározás) fejlesztési tervére tett javaslat, hisz a folyamatosan növekvő személygépjármű-forgalom rontja talán leginkább a város élhetőségét. A Magyar Kerékpárosklub Szegedi Alapszervezete örömmel üdvözölte és hagyta jóvá a koncepciót, bízva az ígéretben, hogy a terv megvalósítása során szakértőik véleményét is figyelembe veszik majd.
Az azóta eltelt pár hónap intézkedései azonban azt mutatják, hogy a város vezetése figyelmen kívül hagyja mind a koncepciót, mind a kerékpárosoknak tett ígéreteit. A március óta létesült kerékpárutak – a szakértők folyamatos tiltakozása ellenére – életveszélyesek, használhatatlanok. Hálózat helyett a semmiből induló, és a semmi felé tartó kerékpárutakat terveznek, így a biciklisták arra kényszerülnek, hogy az összeköttetés nélküli utakon szabálytalanul, illetve a saját és a gyalogosok testi épségét veszélyeztetve közlekedjenek. Szemléletes példa a Kossuth Lajos sugárúti gyalog-kerékpárút végén a Pacsirta utca egyirányúsítása, mellyel gyakorlatilag megszűnt annak lehetősége, hogy a kerékpáros szabálysértés elkövetése nélkül bejuthasson a belvárosba.
Súlyos problémát okoz a közlekedésben az a tervezési tendencia is, mely a biciklistákat „áthelyezi” az úttestről a gyalogosok közé. A polgármesteri hivatal fejlesztési osztálya a kerékpárosok hangos tiltakozása ellenére – talán ebben a pillanatban is - a Kossuth Lajos sugárúti, járdára felfestett kerékpárút tervén dolgozik, mely, ha megvalósul, folyamatos konfrontációra kényszeríti majd a gyalogosokat és a kerékpárosokat. A kerékpár ugyanis jármű, a járdán semmi keresnivalója!
„Bennünket, kerékpárosokat is megillet a balesetmentességhez, a szabályos közlekedéshez való jog” – mondta Dovalovszki András, a Magyar Kerékpárosklub Szegedi Alapszervezetének elnöke. „A komoly szakmai felkészültség, hozzáértés nélkül létrehozott kerékpáros infrastruktura a problémák megoldása helyett súlyos következményekkel járhat. A demonstráció fő célja, hogy elérjük, a városvezetés a jövőben csakis szakmailag megalapozottan dönthessen a kerékpáros közlekedést érintő kérdésekben. Ehhez a Magyar Kerékpárosklub szakértői szívesen nyújtanak segítséget.”