Facebook Instagram Youtube

Újbudai Csillagtúra a Föld Napján

2008.04.22
Április 20-án 200 bringás kerekezett a Magyar Kerékpárosklub és az Újbudai Önkormányzat által szervezett felvonulás keretében az Etele térről a Deák térre, hogy csatlakozzanak a Critical Mass-hez. A helyi bringások kerékpársávot szeretnének a Bartók Béla útra, és megfelelő átkelési lehetőséget a Kelenföldi pályaudvar – Budaörsi út térségében.
Április 20-án 200 bringás kerekezett a Magyar Kerékpárosklub és az Újbudai Önkormányzat által szervezett felvonulás keretében az Etele térről a Deák térre, hogy csatlakozzanak a Critical Mass-hez. A helyi bringások kerékpársávot szeretnének a Bartók Béla útra, és megfelelő átkelési lehetőséget a Kelenföldi pályaudvar – Budaörsi út térségében. 2008. április 20-án, vasárnap 60-80 000 bringást mozgatott meg a budapesti Critical Mass felvonulás, amely 16:30-kor kezdődött a Deák téren. A demonstrációhoz több, mint húsz Csillagtúra csatlakozott – ezek keretében a bringások Budapest és környékének különböző pontjairól közösen közelítették meg a Critical Mass kiindulópontját. A Magyar Kerékpárosklub Dél-Budai Területi Csoportja az Etele térre (a Somogyi út - Vahot utca felé eső parkba) hirdetett meg egy találkozó-pontot, ahol háromkor gyűltek össze a XI. kerületi bringások. A XXII. kerület, Érd és Budaörs kerékpárosai is csatlakoztak hozzájuk, és innen mintegy 200-an együtt tekertek a Deák tér felé. A felvonulást Újbuda Önkormányzata, illetve a budaörsi Fillari kerékpáros egyesület is támogatta. A menethez Fodor Vince alpolgármester is csatlakozott. Az Újbudai Csillagtúra végighaladt a Bartók Béla úton - a Kerékpárosklub helyi csoportja ugyanis arra kívánta felhívni a figyelmet, hogy ezen az úton végig szükség lenne kerékpársávokra. Az útvonal ugyanis a leggyorsabb összeköttetést jelenti a kerület külső részein lakók számára a belváros felé. Erre az elkövetkező években kitűnő lehetőség adódik, hiszen Újbuda Önkormányzata nemrég egyhangúlag határozott arról, hogy a Bartók Béla út belső szakaszán kulturális negyed létesüljön. A metró megépülte után a kerület egy-egy sávra korlátozná az autós forgalmat - az így felszabaduló helyen a kerékpársávoknak is jutna hely. A Kerékpárosklub tehát üdvözli az önkormányzat elgondolását, remélve, hogy a tervek a bringások számára is előnyösek lesznek. Egy másik, kerékpáros szempontból kiemelten fontos területet szintén érintett a felvonulás, mégpedig pont a gyülekező helyszínén. Az Etele tér – Kelenföldi pályaudvar – Budaörsi út területen ugyanis a metróépítéssel kapcsolatban nagy átalakítások lesznek elkövetkező években. Az M1/M7-es bevezető szakaszán új csomópont fog épülni, a pályaudvar mellett P+R parkoló és BKV-buszvégállomás lesz. Mivel a Budaörsi út és az autópálya a kerékpárosok, a mozgássérültek, a nehezen mozgó idősek és a babakocsisok szempontjából kettévágja a kerületet, a Kerékpárosklub helyi csoportja nagyon fontosnak tartja, hogy megfelelő átjárás legyen ezen csoportok számára az autópálya alatt létesülő új, illetve a pályaudvar alatt már meglévő aluljárón keresztül. A Kerékpárosklub több éve figyelemmel kíséri a kelenföldi tervek alakulását, és rendszeresen egyeztet a Kerületi és a Fővárosi Önkormányzat illetékeseivel, illetve a tervezést végző Főmtervvel. Sokáig eredményes is volt az egyeztetés, viszont a legutóbb látott rajzokból kimaradtak a kerékpáros létesítmények, sőt, egy meglévő kerékpárút kétszáz méteres szakasza is megszűnne! A kerékpárosok remélik, hogy a nehézség csak átmeneti, és a végső változat számukra is megnyugtató lesz.