Facebook Instagram Youtube

A kerékpárforgalmi létesítmények fejlesztésére irányuló 2011-es pályázatok eredményei

A kerékpárforgalmi létesítmények fejlesztésére irányuló 2011-es pályázatok eredményei
2012.02.02
Megkezdődött a kerékpárforgalmi hálózatok fejlesztését célzó pályázatok értékelése, az eredményekről itt olvashattok bővebben. A hivatkozott oldal egy térképes felületen jeleníti meg a sikeres kerékpáros pályázatokat, évre szűrni a baloldali menüsorban lévő "További szűrések" ablak "Egyéb" fülén levő "Akciótervi idószak" beállítással tudtok.

Megkezdődött a kerékpárforgalmi hálózatok fejlesztését célzó pályázatok értékelése, az eredményekről itt olvashattok bővebben. A hivatkozott oldal egy térképes felületen jeleníti meg a sikeres kerékpáros pályázatokat, évre szűrni a baloldali menüsorban lévő "További szűrések" ablak "Egyéb" fülén levő "Akciótervi idószak" beállítással tudtok.

Nyert pályázatok kistérségenként

A pályázatok beadásának feltétele volt egy civil szervezet támogató nyilatkozata. Mivel a Kerékpárosklub támogató nyilatkozata - országos szakmai szervezetről lévén szó - kétszeres pontot ér, így sok pályázathoz tőlünk kértek ilyen nyilatkozatot. 2011-ben több mint 50 tervről írtuk meg így a véleményünket, ezeket itt olvashatjátok.

Emellett több előzetes tervbírálaton is részt vettünk. Az előzetes tervbírálatokon három fél képviselteti magát szavazati joggal: a Magyar Útügyi Társaság, a Közlekedésfejlesztési Koordinácós Központ és egy civil szervezet - ez utóbbi általában a Kerékpárosklub. A tervbírálatok alkalmával tehát olyan tervekről is elmondhattuk a véleményünket, amelyeknél a pályázók nem kértek tőlünk támogató nyilatkozatot.  Sajnos még így sem láttuk az összes tervet, mert az előzetes tervbírálat csak a Közlekedési Operatív Program keretein belül beadott pályázatoknál kötelező, a Regionális Operatív Programba beadott pályázatok esetében nem.

Az általunk kiadott vélemények innen tölthetőek le.

A táblázatban dőlt betűvel láthatjátok a támogatást nyert pályázatokat:

TámogattukTámogattuk feltételekkelNem támogattuk v.
Nem adtunk ki nyilatkozatot

KözOP

tervbírálaton láttuk

ROP
Balmazújváros-Nagyhegyes
Balatonfüred
Bocskaikert
Csanádpalota
Csikóstőttős
Gyomaendrőd
Győr
Hegyeshalom
Hévíz
Kaposvár
Máriakálnok
Nagykálló-Biri
Nyék-Mályi
Lakitelek-Nyárlőrinc
Nyírbátor-Nyírmeggyes
Nyírbogát-Nyíradony
Nyírbogát-Nyírbátor
Mátészalka-Kocsord

Győrtelek-Kocsord
Győrtelek-Szamosangyalos
Oroszlány
Paks-Csámpa
Pécs
Szendehely
Táplánszentkereszt

Tihany
Várpalota
Veszprém-Bánd
Veszprém-Nemesvámos
Sopronhorpács
Füzesgyarmat
Kazincbarcika
Kecskemét

Mórahalom
Szombathely
Tapolca
Foktő
Baks
Egerszalók
Jászberény
Kondoros
Tótkomlós
Békéscsaba

illetve:

Tatabánya
Dévaványa

Teskánd
Marcali
Makó
Cece
Sárbogárd
Hajós
Sükösd
Bócsa
Tamási
Szeghalom
Sopron
Tata
Vértesszőlős
Mohács
Zalaegerszeg
Püspökladány
Vámospércs
Salgótarján
Bócsa
Bordány
Izsák
Baja
Kiskőrös
Szentes
Makó
Kistelek
 

Elmondhatjuk, hogy az eddig támogatást nyert pályázatok közül csak kevés olyan  volt, melyet szerintünk érdemes lett volna újragondolni vagy jelentősen átdolgozni.

A ROP-os pályázatok régiónkénti forrásokat különböztetnek meg, ezért ha egy régióban kevesen pályáznak, akkor akár az általunk nem támogatott kategóriából is nyerhetnek, mivel a rendelkezésre álló keretösszeg elnyeréséért kisebb a verseny.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron