A kerékpárral közlekedőket a márciusi hóhelyzet sem riasztotta el, csak ritkábban tekertek!Magyarországon 2.5 millió ember közlekedik kerékpárral 2 hét alatt legalább 1 alkalommalA kerékpárral közlekedőknek a kerékpár az elsődleges közlekedési eszközük! A közlekedési célú
A kerékpárral közlekedőket a márciusi hóhelyzet sem riasztotta el, csak ritkábban tekertek!
Magyarországon 2.5 millió ember közlekedik kerékpárral 2 hét alatt legalább 1 alkalommal
A kerékpárral közlekedőknek a kerékpár az elsődleges közlekedési eszközük!
A közlekedési célú kerékpárhasználati arányok szezonalitást mutatnak. Látványos növekedés a használat gyakoriságában érzékelhető: azaz országos szinten szezononként a megkérdezettek hasonló hányada ült kerékpárra közlekedési céllal, de a mért időintervallumban sokkal sűrűbben tette ezt.
- Közlekedési eszközként országos szinten 2013 márciusában a magyar lakosság 38%-a használt* kerékpárt. Ez az arány Budapesten 13% volt, ugyanannyi mint a tavaly tavasszal és ősszel mért értékek, ami a márciusi téli időjárást tekintve nagyon magas.
- Trendváltozás tapasztalható: a kerékpárral közlekedőknek a kerékpár vált az elsődleges és szinte kizárólagos közlekedési eszközévé. A kérdezett 14 napból legalább 10 alkalommal, azaz minden hétköznap kerékpárral közlekedők aránya 2012 szeptemberében döntött csúcsot: 63% volt. 2013 márciusában pedig – a téli időjárás ellenére is- a kerékpárral közlekedők fele használta kerékpárját minden nap.
- A használati gyakoriság átlagos értéke országos szinten 2012 szeptemberében döntött csúcsot (9.9), és idén márciusban is csak 8.3-ra esett vissza a téli időjárás ellenére (azaz az adatfelvétel előtti 14 napból átlagosan 8,3 napon használtak a megkérdezettek kerékpárt közlekedésre). Ez trendváltozást mutat: a kerékpárral közlekedőknek a kerékpár az elsődleges közlekedési eszközük.
- A túrázás aránya országos és budapesti szinten kezd egymáshoz közelíteni, csökken Budapest dominanciája. Szeptemberben országos szinten 9%, Budapesten 10%, decemberben országos szinten 5%, Budapesten pedig 6% volt az arány.
- A válaszadók csupán 1% használta kerékpárját csak túrázásra (és közlekedésre nem), így elmondható, hogy a közlekedésre való használat kizárólagos.