Facebook Instagram Youtube

Átjárható Lánchidat! I bike Budapest 2023

Átjárható Lánchidat! I bike Budapest 2023
2023.04.24
20 fokban és napsütésben tekert 15.000 bringás a dugómentes, átjárható Lánchídért az I bike Budapest bringás felvonuláson, a Föld Napján.

Ez nem csak egy hétvégi program, a bringás felvonulás megmutatja, milyen jó hely az a város, ahol fiataloktól idősekig bárki bringára tud ülni. Szeretnénk, hogy az év másik 364 napján is bringás város legyen Budapest!

Az átjárható Lánchídért tekertünk!

Az átjárható Lánchíd mindenki érdeke, ahol a sűrűbben közlekedő buszokat nem tartja fel az állandó dugó, és végre biciklizni is lehet biztonságosan és gyorsan - mondta a menetet lezáró hagyományos bringaemelés előtt Fazekas Samu főszervező.

Budapest egyik legfontosabb jelképe, a világ egyik leghíresebb átkelője azért épült, hogy összekösse és fellendítse az akkor még különálló Buda és Pest városát. Korábban szinte lehetetlen volt közlekedni a hídon az állandó forgalmi dugók miatt, most azonban egy vonzó útvonallá válik a fenntartható közlekedési eszközöket előnyben részesítők számára.

Azt szeretnénk, hogy a teljes felújítást követően átjárható maradjon a Lánchíd, hogy hatékonyan és környezetbarát módon lehessen használni. Tehát ne dugók, hanem bringázható buszsávok legyenek rajta, mert a közlekedést nem autókban, hanem emberekben kell mérni, az emberek pedig a leggyorsabban és leghatékonyabban busszal és biciklivel juthatnak át a Lánchídon! A Lánchíd autómentessége a többség érdeke, a szakma és a civilek egységesen támogatják az Új Lánchidat!

Használjátok minél többet a hidat, mutassátok meg az ismerősöknek, barátoknak, hogy milyen jó az Új Lánchíd. Vigyétek el tekerni a még nem bringázó ismerőseiteket, hogy ők is megtapasztalják, milyen jó város a bringás a város. Nem kell minden nap, elég, ha eleinte akár csak hetente egyszer választják a bringát az autó helyett. Ők is rá fognak jönni, hogy a kerékpárral gyorsabb, olcsóbb és felszabadítóbb közlekedni, ezért idővel nem fogják tudni letenni.

Bringás várost csináltunk Budapestből

Az I bike Budapest felvonulás 15 kilométeren kígyózott át Budapesten. Olyan helyeken lehetett lezárt úton biciklizni, ahol máskor csak nehezen. A felvonulás célja, hogy bringás város legyen Budapest, mert ahol jó bringázni, ott jó élni.

A felvonulás a Hősök teréről indult, ahonnan Désirée Bonis, a Holland Királyság magyarországi nagykövete indította el a menetet. Végigtekertek az Andrássy úton és a Lánchídon át Budára, végig a budai alsó rakparton, majd a Petőfi híd északi részén vissza Pestre, ahonnan a pesti alsó rakparton gurultak tovább és a Margit hídról a Margitszigetre kerekezett be a tömeg. Itt az Alsó-Nagyréten a hagyományos bringaemeléssel és zenés piknikkel ért véget az idei esemény.

300 önkéntessel biztosítottuk a nagyobb kereszteződésekben a közösségi közlekedés és az autók áthaladását, illetve a gyalogosoknak is segítettünk a zebráknál, így jóval kisebb fennakadást okoztak bármelyik utcai eseménynél.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron