Facebook Instagram Youtube

Beszámoló - Széll Kálmán tér, Kossuth Lajos utca civil fórum 2011

Beszámoló - Széll Kálmán tér, Kossuth Lajos utca civil fórum 2011
2011.09.28
Részt vettünk a Széll Kálmán tér, illetve a Kossuth Lajos utca egyeztető fórumain. Az aznapi első (Széll Kálmán tér) fórumon a vártaknak megfelelően nem történt sok minden.

Részt vettünk a Széll Kálmán tér, illetve a Kossuth Lajos utca egyeztető fórumain. Az aznapi első (Széll Kálmán tér) fórumon a vártaknak megfelelően nem történt sok minden.

Az nagyon dicséretes és fontos, hogy már ilyen igen kezdeti stádiumban bevonnak minket is az egyeztetésbe, azonban az összegyűlt grémium túl széles skálát fedett le. Így megjelentek a különböző mérnöki kamarák képviselőitől kezdve a helyi lakosok is. Mindenképp fontos az összes érintettet bevonni az egyeztetésekbe, azonban nem biztos, hogy mindenkinek egy fórumon kell jelen lennie. Ennek, valamint a projekt kezdetlegességének (gyakorlatilag egy látványterv) köszönhetően nem éreztük annyira, hogy sok számunkra „hasznos” információt kaptunk. Mi természetesen képviseltük a bringás érdekeket, amik a következők voltak:

  • egy – akár – őrzött B+R parkoló kialakítása,
  • a tér minden oldalán a kerékpározás biztosítása,
  • a fő irányok szem előtt tartása.

Reméljük sikerült átadnunk az üzeneteinket.

A nap második fóruma (Kossuth Lajos utca) viszont már egy sokkal sikeresebb beszélgetés volt. Itt már főleg a szakma vett részt (hatóságok, tervezők stb. és mi) és köszönhetően a nyilatkozatunknak talán egy nagy lépést sikerült megtenni. Ez azt jelenti, hogy a főváros hajlik rá, hogy egy „radikális” beavatkozással változtasson a forgalmi renden, miszerint csökkenti a forgalmi sávok számát a következőképpen: 2x (1 buszsáv, 1 forgalmisáv, 1 biciklisáv). Ha ezt a lépést meglépik, akkor nagy valószínűséggel egyszer folytatni kell ezt a kialakítást a Rákóczi úton és így kerékpározhatóvá válik a Keleti pályaudvar-Erzsébet híd tengely, valamint élhetőbbé válik a környék, köszönhetően a kisebb gépjárműforgalomnak.  

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron