Részt vettünk a Széll Kálmán tér, illetve a Kossuth Lajos utca egyeztető fórumain. Az aznapi első (Széll Kálmán tér) fórumon a vártaknak megfelelően nem történt sok minden.
Az nagyon dicséretes és fontos, hogy már ilyen igen kezdeti stádiumban bevonnak minket is az egyeztetésbe, azonban az összegyűlt grémium túl széles skálát fedett le. Így megjelentek a különböző mérnöki kamarák képviselőitől kezdve a helyi lakosok is. Mindenképp fontos az összes érintettet bevonni az egyeztetésekbe, azonban nem biztos, hogy mindenkinek egy fórumon kell jelen lennie. Ennek, valamint a projekt kezdetlegességének (gyakorlatilag egy látványterv) köszönhetően nem éreztük annyira, hogy sok számunkra „hasznos” információt kaptunk. Mi természetesen képviseltük a bringás érdekeket, amik a következők voltak:
- egy – akár – őrzött B+R parkoló kialakítása,
- a tér minden oldalán a kerékpározás biztosítása,
- a fő irányok szem előtt tartása.
Reméljük sikerült átadnunk az üzeneteinket.
A nap második fóruma (Kossuth Lajos utca) viszont már egy sokkal sikeresebb beszélgetés volt. Itt már főleg a szakma vett részt (hatóságok, tervezők stb. és mi) és köszönhetően a nyilatkozatunknak talán egy nagy lépést sikerült megtenni. Ez azt jelenti, hogy a főváros hajlik rá, hogy egy „radikális” beavatkozással változtasson a forgalmi renden, miszerint csökkenti a forgalmi sávok számát a következőképpen: 2x (1 buszsáv, 1 forgalmisáv, 1 biciklisáv). Ha ezt a lépést meglépik, akkor nagy valószínűséggel egyszer folytatni kell ezt a kialakítást a Rákóczi úton és így kerékpározhatóvá válik a Keleti pályaudvar-Erzsébet híd tengely, valamint élhetőbbé válik a környék, köszönhetően a kisebb gépjárműforgalomnak.