Facebook Instagram Youtube

Bringás várost csináltunk Budapestből!

Bringás várost csináltunk Budapestből!
2024.04.23
Több mint 15.000 résztvevővel bringáztunk az I bike Budapest bringás felvonuláson!

BRINGÁS BUDAPESTET CSINÁLTUNK!

A demonstráció és örömtekerés idei célja volt, hogy Budapest következő főpolgármestere végrehajtsa azt az általunk összeállított 12 pontot, amivel olyan város teremthető, ahol mindenki bringára tud ülni.

Reméljük, jól éreztétek magatokat, tetszett a város úgy, ahogy máskor nem láthatjuk, amikor gyerekektől idősekig bárki bringára tud ülni. A rendőrség és a mi becslésünk alapján több mint tizenötezren voltunk a felvonuláson. Nagyon jó érzés, hogy van egy közös ügy, ami ennyi embert összeköt!

Az I bike Budapest nem csak egy hétvégi program, ez a felvonulás megmutatja, milyen jó hely az a város, ahol az embereké a főszerep, ahol mindenki bringára tud ülni. Szeretnénk, hogy az év másik 364 napján is bringás város legyen Budapest! Hiszünk benne, hogy ahol jó bringázni, ott jó élni.

12 PONTUNK A BRINGÁS BUDAPESTÉRT:

A főpolgármester-jelöltek, függetlenül politikai hovatartozásuktól, vállalásokat tettek a kerékpáros közlekedés fejlesztésére vonatkozóan. A kerékpáros infrastruktúra fejlesztése nemcsak egyetlen politikai irányzathoz köthető, hanem a város minden lakosának, kerékpározó vagy nem kerékpározó érdekét egyaránt szolgálja. Minden jelölt konkrét ígéreteket tett arra vonatkozóan, hogy a következő önkormányzati ciklus során milyen lépéseket kíván tenni a kerékpározás terjedéséért, a biztonságos és kerékpárosbarát fővárosi közlekedésért.

A válaszokból kiderül, hogy a főpolgármester-jelöltek még inkább kerékpározhatóvá szeretnék tenni Budapestet a következő években, a megvalósítás terén viszont némileg eltérnek az elképzeléseik.

A jelöltek következő 5 évre vonatkozó vállalásait módosítok nélkül, mindenki számára elérhető módon közzétettük az oldalunkon:

Ezt vállalják a főpolgármester-jelöltek 2029-ig

Vigyétek el tekerni a még nem bringázó ismerőseiteket, hogy ők is megtapasztalják, milyen jó város a bringás a város. Nem kell minden nap, elég, ha eleinte akár csak hetente egyszer választják a bringát az autó helyett. Ők is rá fognak jönni, hogy a kerékpárral gyorsabb, olcsóbb és felszabadítóbb közlekedni, ezért idővel nem fogják tudni letenni.

Készítettünk egy nagyon részletes fotóalbumot, hogy bármikor visszanézhessük, milyen érzés volt végigtekerni a városon úgy, ahogy máskor nem lehet! Köszi, hogy türelmesen megvártátok a bringaemelést a végén, rengetegen voltunk!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron