Facebook Instagram Youtube

CRITICAL MASS 20 - Bringázz és ünnepelj velünk!

CRITICAL MASS 20 - Bringázz és ünnepelj velünk!
2024.09.16
A CM 20. születésnapjának alkalmából a múltat megidéző klasszikus városi bringázást szervezünk! A kritikus tömeg már hétköznap is ott van az utakon, több tízezrek tekernek munkába, suliba, boltba vagy ügyet intézni, mert a kerékpár szabadságot ad a közlekedésben, egészséges, olcsó és tiszta.

Már két évtizede dolgozunk azon, hogy bringázhatóbb és jobb hely legyen Budapest, és az egész ország!

20 éve, 2004. szeptember 22-én, a nemzetközi Autómentes Napon szervezték meg az első Critical Mass-t az akkori bringás futárok és civilek. Nem felejtettük el a '90-es és 2000-es évek pionírjait, de a 2004-es felvonulás akkorát robbant, hogy Budapest ma is zajló átalakulását eredményezte.

Bringával kiszámítható a közlekedés, azonnal indulhatsz, bárhol megállhatsz, és szinte ingyen van. Kombinálható a tömegközlekedéssel, gyakran helyettesíti az autódat. Ha mindezt már tudod, akkor segíts másoknak! Munkatársad, osztálytársad, csak te tudod meggyőzni. Hozd el őket is, a Critical Mass és az Autómentes Nap kiváló alkalom az első városi bringázásra.

Bringázz és ünnepelj velünk: 2024. szeptember 22-én 20 ÉVES A CRITICAL MASS!

  • GYÜLEKEZŐ: 15:30-tól a Feneketlen-tónál a Budai Parkszínpad előtti téren
  • INDULÁS: 16:00 körül
  • BRINGAEMELÉS: 17:00 körül a Hősök terén

NEM FELVONULÁS, KÖZLEKEDÉS!

Ahogy a 2009 és 2011 közötti Autómentes Napokon, és 2019-ben a 15 éves évfordulón, úgy most is rendőri felvezetés nélkül, *nem* lezárt útvonalon tekerünk. Te választod ki az útvonalad, menjünk minél több irányban! A szabályok mindenkire vonatkoznak! Ne biciklizz a járdán, és mindenhol legfeljebb a külső sávot foglaljuk el. Kérjük figyelj erre és szólj másoknak is!

16:00-kor találkozunk a Feneketlen-tónál, majd a Hősök terén emelünk bringát. A kettő között mindenki olyan útvonalat választ, amilyet szeretne.  Mi annak örülnénk, ha minél többen minél több irányban indulnánk el, biciklibe borítva Budapestet. Nem rendőrök által lezárt útvonalon tekerünk, szabályosan közlekedünk. Kérjük, hogy ahol nincs bringasáv/út, ott csak a külső sávban haladjatok. Ne tekerjetek a járdán, és ne keveredjetek konfliktusba senkivel, mert ez nem valami ellen, hanem a bringás városért van.

CRITICAL MASS FOREVER PÓLÓK:

Megérkeztek a CM20-as emlékpólók az irodánkba. Szerezzétek be még a hétvégi esemény előtt, hogy már a gyülekezési pontra is ebben tudjatok érkezni. A pólókat adományért cserébe adjuk, az adomány minimum összege 5000 forint. Van belőle "fiús" és "lányos" verzió is, válogassatok, támogassátok a munkánkat.

Az emlékpólókat meg tudjátok vásárolni személyesen az irodánkban és online is.

Online itt:

Személyesen:

  • Magyar Kerékpárosklub - iroda: 1133 Budapest, Kárpát u. 48.
  • Ügyfélfogadási ideje: Minden munkanap 9:30 - 17:30 között

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron