Facebook Instagram Youtube

Levelet írtunk Szerbia biciklis szervezeteinek

Levelet írtunk Szerbia biciklis szervezeteinek
2015.02.03
Nemrég értesültünk róla, hogy Szerbia Köztársaság Belügyminisztériuma lakott területen belül is kötelezővé tenné kerékpárosok számára a láthatósági mellény viselését éjszaka és rossz látási viszonyok között. A tervezett rendelkezés ellen féltucatnyi biciklis érdekvédelmi szervezet emelt szót, akik szerint az intézkedés túlzó és bevezetése rossz hatással lenne a kerékpározás terjedésére.

Nemrég értesültünk róla, hogy Szerbia Köztársaság Belügyminisztériuma lakott területen belül is kötelezővé tenné kerékpárosok számára a láthatósági mellény viselését éjszaka és rossz látási viszonyok között. A tervezett rendelkezés ellen féltucatnyi biciklis érdekvédelmi szervezet emelt szót, akik szerint az intézkedés túlzó és bevezetése rossz hatással lenne a kerékpározás terjedésére.

A Magyar Kerékpárosklub hosszabb ideje kapcsolatban van Belgrád és Újvidék nagyobb kerékpáros szervezeteivel, akiket egy levél útján szeretnénk biztosítani támogatásunkról.

Fontosnak gondoljuk, hogy a kerékpárral közlekedők megfelelő biztonsági felszereléssel rendelkezzenek, a láthatósági mellények városon belüli kötelezővé tételét viszont kontraproduktívnak tartjuk a kerékpározás biztonságának tekintetében.

Úgy gondoljuk, hogy bár fontos, hogy megfelelő láthatósággal közlekedjenek a kerékpárosok, a biztonságos közlekedés megteremtése elsősorban városfejlesztési és nem öltözködési kérdés. A láthatósági mellények kötelezővé tételét lakott területen kívül és rossz látási viszonyok között tartjuk elfogadhatónak, más esetben csak ajánlhatónak.

A szervezetekhez eljuttatott levelünkben (amit magyarul és angolul is csatoltunk) felhívjuk a figyelmet a déli szomszédainknál is egyre népszerűbbé váló kerékpározás társadalmi, gazdasági és urbanisztikai előnyeire, valamint arra, hogy az állami szerveknek inkább pozitív szemléletformáló kampányokkal és infrastruktúra fejlesztéssel kéne támogatniuk kerékpározás biztonságossá tételét.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron