Mobile 2020 – Békéscsaba
- Szuppinger Péter (Regionális Környezetvédelmi Központ) – Bevezető – Több kerékpározást a kis- és közepes méretű városokba!
- Dalos Péter (TRENECON COWI Kft.) - Kerékpárosbarát közlekedésfejlesztés tervezési eszköztára
- Gyebnár Péter (Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat) - A kerékpározás, mint a vidékfejlesztés eszköze
- Szőllőssy Balázs (Kerékpáros Magyarország Szövetség) - A kerékpáros turizmus lehetőségei az EuroVelo14 nyomvonal előkészítése kapcsán
- Mezei Csaba (Regionális Környezetvédelmi Központ) - A kerékpárosbarát városfejlesztés és promóció
- Baran Ádám (Körösök Völgye Natúrpark) - Körösök Völgye Natúrpark Egyesület által gesztorált kerékpáros projektek bemutatása
- Abelovszky Tamás (Vuelta Sportiroda) - BringaAkadémia kerékpáros közlekedésbiztonsági program
- Sztaniszláv Tamás (KETOSZ) - A KETOSZ tevékenysége, különös tekintettel a kerékpáros útőri szolgálat kialakítására, Kerékpáros Kerekasztal
Kapcsolódó hírek
A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.
2021.01.11 | aron2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.
2020.12.29 | aronTérképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!
2021.02.03 | aron