Facebook Instagram Youtube

Működő Közbringa rendszerek a világ minden táján

2012.05.11
 Call a Bike, 2000. márciusában adták át MünchenbeCitybike, Bécsben 2003. júniusa óta működikPekingben 2005. ótaBicing, Barcelonában 2007. márciusától lehet biciklit kölcsönözniSevici, Sevillában 2007.

 

  • Call a Bike, 2000. márciusában adták át Münchenbe
  • Citybike, Bécsben 2003. júniusa óta működik
  • Pekingben 2005. óta
  • Bicing, Barcelonában 2007. márciusától lehet biciklit kölcsönözni
  • Sevici, Sevillában 2007. áprilisában adták át a rendszert
  • Vélib', melyet Párizsban 2007. júliusában avattak fel
  • BikeOne, Krakkóban 2008. októbere óta
  • HZ Bike, a kínai Hangzhou városban szintén 2008. októberében adták át a rendszert
  • BikeMi, Milánóban 2008. decemberében mutatták be a közönségnek a kölcsönzési rendszert
  • SmartBike DC, Washingtonban 2008. augusztusában indították el
  • Rio de Janeiro-ban a "SAMBA" névre keresztelték a köztéri biciklikölcsönzést, mely egy városi mobiltelefon-társaság segítségével vehető igénybe: ez a Mobilicidade, mobiltelefonnal lehet kölcsönözni 2009. január óta.
  • Bixi, Montrealban 2009. májusában adták át
  • Villo!, Brüsszelben is idén egy éves a rendszer, szintén 2009. májusában adták át
  • OYBike, London
  • Hourbike, Bristol és Blackpool, Anglia
  • Libélo Valenciában, Drôme-ban 2010. márciusa óta működik
  • Bay Area Bike Share San Francisco

További példák, bike sharing rendszerekről bővebben a wikipedián. Fotók, európai közbringákról>>

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron