Tesztüzemben a Telekom saját közösségi kerékpáros rendszere
Magyar fejlesztésű újdonsággal, a Telebike rendszerhez tartozó kerékpárok szervizelését ellátó láncnélküli karbantartó kerékpárral és könnyen kezelhető regisztrációs megoldással kezdte meg működését a Telekom saját közösségi kerékpáros rendszere, a TeleBike. A kezdeményezés már az első teszthónapban sikeres: közel 700 dolgozó használta indulása óta. A kizárólag a cég dolgozói számára elérhető, világviszonylatban is újdonságnak számító megoldásokkal működő rendszert a magyar Csepel Zrt-vel együttműködésben indította el a Telekom.
2013. május 24-én indult el a Magyarországon egyelőre egyedülálló kerékpáros közösségi közlekedési program: a Telekom TeleBike szolgáltatja az első olyan ingyenes közösségi kerékpárt, melyet rövid időre, alkalmi kerékpározásra kaphatnak meg a felhasználók. Egységes arculatú, jól felismerhető állomásokon vehetik igénybe a vállalat dolgozói a bicikliket annak érdekében, hogy munkaidőben minél gyorsabban és a lehető leginkább környezetbarát módon juthassanak el egyik megbeszélésükről a másikra a cég budapesti irodaházai között.
Az őszig tartó, féléves pilot-időszak alatt 40 kerékpárral működik a TeleBike rendszer. A kerékpárokkal a Telekom, illetve a T-Systems Magyarország négy telephelye között közlekedhetnek a dolgozók. A bicikliket PIN-kód vagy ügyfélkártya segítségével kölcsönözhetik a rendszerbe regisztrált kollégák, probléma esetén pedig dedikált ügyfélszolgálat és forródrót segít megoldani a helyzetet.