Facebook Instagram Youtube

Tekerd vissza az órát! Elindult a Bam!

2012.09.27
Cimkék: Érdeklődőknek
Országszerte Bringásreggelikkel indult az őszi Bam!

Opera

Péntek reggel fél 7-kor már javában folyt az Operaház előtti készülődés. A korán kelők érdeklődve kérdezték, mi lesz itt ma? Indul a Bam!, reggelivel várjuk a bringázókat! - volt a válasz. A reggeli 7 fok sem tántorította el a bringásokat, hogy aznap velünk reggelizzenek. Valaki célirányosan felénk vette az irányt, valaki pedig meglepődve, széles mosollyal fogadta invitálásunkat egy finom és bőséges reggelire. Ott volt velünk Ónodi Eszter Bam! nagykövet, Mikael Colville-Andersen, a Copenhagen Cycle Chic és az egész mozgalom alapítója, valamint a Hungarian Cycle Chic is képviseltette magát. Amíg a munkába tekerők jóízűen falatoztak, ismerkedtek klubunkkal és kampányunkkal, addig az autósok, az egyre sűrűsödő kocsisorból, kíváncsian figyelték, hogy mi történik a bringások Andrássy úti piros szőnyege mellett. Sok finomság közül lehetett választani. A Rádi Pékség jóvoltából sajtos-sonkás és szilvalekváros croissant mellet egy 3 méter hosszú kenyérből is lehetett ízelítőt kérni. A péksütemények mellé volt kakaó és Cserpes Trudi a Cserpes Sajtműhely jóvoltából, valamint alma a FruitVeB és kávé a Frisco Cafe támogatásával. Mindezek kiosztásában segítségünkre voltak a BKK munkatársai is.

Reméljük örömet okoztunk az arra bringázóknak és találkozunk Veletek jövő tavasszal is!

Batthyány tér

Szeptember 21-én, pénteken reggel Bam! reggelivel indult a nap. A Batthyány téren 5 lelkes Kerékpárosklubos önkéntes és központi dolgozó osztották a finom kakaós csigát és Hohes-C-t az arra tekerő, munkába igyekvő kerékpárosoknak. Aki még csak ébredezett, azt egy kávéra is meghívtuk. Beszélgetünk velük a kampányról, a klubról, a városi kerékpárosozásról. Jó volt ennyi bringással találkozni és ők is örültek nekünk, hogy egyiket idézzem: „Nagyon örülök, hogy ezen a kora reggelen ennyi mosolygós emberrel találkozok. Mindemellett megtudtam sok hasznos dolgot és megismertették velem ezt a remek kerékpáros szervezetet, akiktől még finom reggelit is kaptam. Jó lenne gyakrabban is ilyet szervezni.” Ez a pár mondat és a sok köszönet, nagyon jól eset nekünk. Köszönjük a támogatóknak a Sváb Pékségnek a finom pékárut, a Siónak az üdítőt és a Frisco Cafe-nak a kávét.

Örülök, hogy részesei lehetünk a Bam Bringás reggelinek!

MK lelkes önkéntesek

Belváros

A lufikkal feldíszített Kálvin téren a Magyar Kerékpárosklub Belvárosi Területi szervezete (a Belvár) várta az arra tekerőket kakaóscsigával, péksütivel, gyümölcslével, kávéval, almával. Bár a korábbi helyszínen, az Erzsébet téren a forgalmas kereszteződésben érezhetően több kerékpáros haladt át, a csapat itt sem unatkozott: 450 péksütemény, három láda alma, kétszáz üdítő, nyolc termosz kávé fogyott el hét és tíz óra között. A csapatot DJ Panda erősítette a Tilos Rádiótól, sajnos technikai hibák miatt nem végig, de ez volt a főpróba, és tavasszal több zene lesz! Az ellátmányt és a felszerelést a Bringakonyha Budapest teherhordó kerékpárjával szállítottuk a helyszínre, amely azután DJ pultként szolgált tovább.

Az önkéntesek népes seregéhez csatlakozott nyolc órától Hajós András, aki nemcsak lelkes bringás és BAM nagykövet, hanem Kerékpárosklub-agitátor-őstehetség, valamint rendkívül szórakoztató reggeliztető munkatársnak bizonyult. Jött arra ismerős, ismeretlen, idős, fiatal, országútis, fixis, városi bringás. A Kálvin téri esemény is megmutatta: nap mint nap ezrek tekernek a városban és örömmel vették birtokba a kiskörúti kerékpársávot. Reggelizés közben kiderült, hogy sokan nem hallottak még a BAM kampányról, vagy a Magyar Kerékpárosklubról, de örömmel fogadták a Kerékpáros kisokos kiadványt és a Bebiciklizés szóróanyagait.

A Belvár természetesen nem áll meg: tavasszal újra bringásreggeli, és már van néhány új ötletünk. Addig is szorgalmasan bebicikliztetünk, és reméljük belefér még a programunkba egy-egy Belvár KulTúra, vagy más akció is.

Gellért tér

A Kárpát-medence legnagyobb bringás reggelije a budapesti Gellért téren

A Kerékpárosklub dél-budai szervezetének aktivistái már hajnali 5.45-kor nyeregben voltak: ekkor épp a pékségben pakolták fel bicajaikra a frissen sült kakaóscsigákat, hogy aztán 1/2 7-től a Gellért téren az éhes munkába tekerőket megvendégelhessék. A kakaóscsigák mellett még narancslé, kávé és alma volt a menün. És persze jó hangulat, napsütés és még Németh Juci is besegített az osztásba!

A statisztikák kedvéért: 600 kakaóscsiga, 500 üdítő, 66 kg alma és rengeteg koffein. Valamint rengeteg szelektíven gyűjtött papírszalvéta, műanyagpohár és üdítősdoboz.

A hangulathoz: http://www.youtube.com/watch?v=wP7aX2y1KoY

Óbuda

Ránk virradt újra a BAM kampány nyitánya! Eme ünnepnapot ősi Magyar Kerékpárosklub szokáshoz híven, a megközelítőleg két keréken guruló populáció reggelivel való örvendeztetésével köszöntöttük.

Ipari mennyiségű kakaóscsiga, különböző ízesítésű pogácsák valamint sajtos perec, és üdítő ital állt rendelkezésére azoknak akik, Észak-Budán az Árpád-hídnál elfogadták a meghívásunkat. Az eddigi évekhez képest dupla annyi mennyiségű adag az utolsó szálig elfogyott.

Az reggeliztető csapat tagjait a Magyar Kerékpárosklub észak-budai területi szervezet tagjai és különböző iskolákból érkező lelkes kerékpáros diákság adta és idén sem lett volna ennyi jóllakott kerekes ha anyaszervezetünk valamint Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata nem támogatja az akciót.
A velünk együtt étkezőket igyekeztünk minél jobban motiválni a kampányban való részvételre, a már regisztráltakat csapatépítésre és buzgó kilométergyűjtésre presszionáltuk, a szemük előtt lebegtetve a kakaóval vastagon megkent csigákat, mint elérendő célprémium.

Tavasszal újra támadunk, több étekkel, több programmal fegyverezzük le a gyanútlan kerekezőket.

Újpest

Újpesten a reggeli 3 fok sem tántoríthatott el minket abban, hogy jókedvvel, bőséggel várjuk a munkába tekerőket 7 és 10 óra között.

Összeszokott csapatunk profi módon állította és szólította meg a bringásokat. Volt is miért megállniuk, mert a szponzoraink pazar reggelivel támogattak minket. A Fogarasi úti Tesco meleg kakaóscsigát, túrós batyut és friss almát, a Tüzestál étterem fantasztikus pogácsákat, a Babér utcai Lipót pékség pedig kakaóscsigát és ízletes perecet biztosított számunkra, de a szomjúságot is sikerült finom, egészséges gyümölcslével enyhíteni a hozzánk ellátogatóknak.

A kerékpárosok száma - már akik megálltak - 180 és 200 között volt. Mindegyikük gazdagabb lett egy Kerékpáros Kisokossal, egy BAM-os matricával és képeslappal.  Akik a reggelit nálunk fogyasztották el, azoknak beszéltünk a Kerékpárosklubról, annak sikereiről, a Területi Szervezetünk munkájáról, illetve jövőbeni terveinkről.

Tavasszal szeretnénk még több bringást és még változatosabb reggelit varázsolni Újpestre.  Akik eddig vendégeink voltak, azokat szeretnénk bevonni a következő reggeli osztásba, szervezetünk életébe és a munkáinkba.

Népliget

A MÁV-START Zrt. és a MÁV Zrt. idén másodjára szervezett bringás reggelit a Népligetben. Reggel 7 órakor szépen megterített asztalokkal vártuk a munkába kerekezőket, friss sajtos és omlós kakaós péksüteményt illetve frissítőket kínáltunk nekik. A kora reggeli csípős hideg ellenére folyamatosan érkeztek hozzánk a kerékpárosok. Többen megálltak és helyben fogyasztották el a finom falatokat, beszélgettek velünk a vonatainkon tapasztaltakról, szívesen fogadták kerékpárszállítási kiadványainkat. Akik siettek, elcsomagolták a reggelit későbbre és igyekeztek a munkába. A Bam! bringás reggeli továbbra is nagy népszerűségnek örvend, több mint 200 db péksütemény elfogyott 9 óráig.

A MÁV Csoport régóta vesz részt a kampányban, szerepvállalásával a vasúti és a kerékpáros közlekedés összekapcsolására kívánja felhívni a figyelmet. Egyre többen szállítják kerékpárjukat a vonatokon, évente több mint 300 ezren utaznak kétkerekűjükkel együtt.

Debrecen

Kígyózó sorokra lehetett figyelmes az, aki péntek reggel a Tourinform pavilon környékén járt. Idén ősszel ugyanis ismét (immár 8. alkalommal) a Bringázz a munkába!” kampány nyitó eseményeként terülj-terülj asztalkámmal vártuk a munkába, iskolába kerekező debrecenieket a Magyar Kerékpárosklub csapatával.
Az előző napi esős, komor időt már csütörtök estére sikerült elűznünk, így pénteken friss, vidám hangulatban és napsütésben szolgálhattuk fel az ígért bringás reggelit.

Csapatunkkal már reggel 6.00-kor a reggeli helyszínén szorgoskodtunk, hogy a kezdésre minden a helyén legyen. A lekváros papucsok és pogácsák felszolgálásra kész állapotba kerüljenek, és elkészüljön az első néhány kancsó frissen főzött tea is. (Ez utóbbi csodálatos retro napközis ízéről MK-s csapatunk lelkes tagja Andi gondoskodott.)

06.30-kor nyitottuk ki az alkalmi bringás étkezdénket és elkezdődött a reggeli.
Hangos szóval, kedvesen invitáltuk az arra járó bicajosokat, hogy legyenek vendégeink, majd reggelizés közben szóval tartottuk őket, és arról beszéltünk, hogy miért is vagyunk itt, mi is az a Bam! kampány, és miért is jó hozzá csatlakozni. Természetesen a Magyar Kerékpárosklubról is sok szó esett, és nem hallgattuk el a klubtagság előnyeit sem.
A reggeli közepette azonban nemcsak a bringázók fizikai és szellemi jólétéről gondoskodtunk, hanem frissítővel láttuk el a kiszáradt bringaláncokat is, a guminyomás optimalizálásával pedig igyekeztünk megnövelni a kerékpárok haladási sebességét, hogy mindenki időben oda érhessen a munkahelyére, vagy ahová szeretne.
Aki esetleg most nem tudott velünk reggelizni, az ne búslakodjon, tavasszal ismét jövünk, akkor lesz majd lehetőség a pótlásra.

Érd

A reggeli csípős hideg után, szikrázó napsütésben osztogatták a kakaós csigákat és a forró teát reggel 7-9 óra között Érd-Felsőn a Magyar Kerékpárosklub érdi területi szervezetének aktivistái.

A kerékpárosok jöttek-mentek, „rohantak”… Volt, aki direkt kerékpárral jött, mert hallott a bringás reggeliről. Volt, akit a helyszínen stoppoltunk le, és nagyon örült a finom péksütiknek. És sajnos volt, akit még bosszantott is, hogy meg mertük kínálni reggelivel. De az aktivisták nem csüggedtek, mindenkit, aki élt és mozgott, és ezt kerékpáron tette, megetettek vagy legalábbis udvariasan meginvitáltak.

Kecskemét

Városunkban is bringás reggelire invitáltuk a főtéren átkerekező, munkába igyekvő bicajosokat, a Bringázz a munkába kampány keretein belül. 200 péksütemény és közel 40l forró tea fogyott a hideg reggeli napon. Sokan percre pontosan kiszámítva indultak neki kerékpárral a lakásuk és a munkahely közötti útnak, ezért még egy reggeli sem fért bele. Nekik - ha szemfülesek voltunk, menet közben nyomtuk a kezükbe az elemózsiát. De szerencsére jelentős számban voltak, akik megálltak, tudtunk velük beszélgetni a lekváros papucs, vagy éppen a kakaós csiga majszolgatása közben. A slágertéma természetesen a frissen felújított Rákóczi út, Kecskemét legújabb látványberuházása, annak kerékpáros közlekedése, vagyis inkább közlekedhetetlensége volt. Több érdekes és hasznosítható felvetést hallottunk magunk is a problémával kapcsolatban, így tehát számunkra is remek tanulságokkal szolgált ez az őszkezdő bringásreggeli.

Az ízletes péksütiket a Cseh Pékség ajánlotta fel. Köszönjük szépen!

Pécs

Az országos kampányhoz csatlakozva Pécsett is teával, almalével, és péksüteménnyel vártuk a főtéren a bringával munkába, iskolába siető embereket. A tavaszi Bringareggeli pogácsa adagját megtripláztuk, de 8 órára így is mind a 150db elfogyott, a 9 órára dolgozni járókat már csak a Mecsek lábán termett alma levével tudtuk megkínálni. Az alkalomhoz illően a helyi pékségből a túrós táskát az országban található talán leghosszabb, három méteres bringa utánfutóval hoztuk. A hangulatot feldíszített tandemesek fokozták.

8 óra körül begurult Nagy Csaba alpolgármester úr is, aki nem csak a mai reggeli örömére szállt kétkerekűre, hanem a korán kelőknek elmesélte osztrák, német kerékpáros élményeit is. Az élménybeszámoló mellett elmondta, hogy a következő Bringázz a Munkába! kampányra a városban először pécsi Szigeti úton kerékpáros nyomon tekerhetünk. Egy év múlva pedig az Egyetemvárostól a Tudásközpontig is kerékpáros útvonalon juthatunk el.

Persze nem csak a politikus ül biciklire. A reggelizők között volt szobafestő, kőműves, informatikus, gazdasági igazgató, boltos, fotós, villanyszerelő, óvodás, iskolás, egyetemista, nyugdíjas, sőt az eseményről beszámoló Pécs TV riportere is bringával érkezett.
A falatozás mellett mindenkit elláttunk az MK szóróanyagaival, és aki nem sietett nagyon, azzal jutott idő beszélgetni is a tagság előnyeiről, a BAM kampány és a holnapi Critical Mass részleteiről.

A ma reggel is megcáfolta azt a városban sokak által hangoztatott tévhitet, mely szerint Pécs a domborzati viszonyok, illetve a szűk utcák miatt biciklizésre alkalmatlan. Ha ez így lenne, nem találkoznánk nap mint nap több száz biciklivel munkába járóval a város főterén. A sok bringás láttán még becsülni se tudjuk, hány ezren használják rendszeresen a hivatásforgalomra a kerékpárt.

Magyar Kerékpárosklub pécsi területi szervezete

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!