Facebook Instagram Youtube

Újra együtt csináltunk bringás várost Budapestből!

Újra együtt csináltunk bringás várost Budapestből!
2021.06.29
Köszönjük, hogy ilyen sokan bringás várost, egy nagyon jó várost csináltatok velünk Budapestből! Óriási élmény volt újra együtt tekerni a hosszú kényszerszünet után. Nehéz becsülni, de több kilométer hosszan, kb 15000-en tekertünk át a városon úgy, ahogy máskor nem lehet: gyerekektől idősekig mindenki biciklire tudott ülni. A Kerékpárosklub a felvonulással azt üzeni a döntéshozóknak, hogy érdemes folytatni a kerékpáros fejlesztéseket, mert láthatóan nagy igény van a biciklis közlekedésre, hosszú távon pedig ez az élhető városok kialakításának egyik legolcsóbb eszköze.

A város több külső kerületéből, de még Szentendréről is szervezett csoportok indultak a Margit hídnál startoló június 26-i felvonulásra, amelynek a célja az volt, hogy egy napra megmutassa, milyen jó hely lehetne a bringás Budapest. Külön köszönet a több mint 200 önkénteseknek, akik segítették a gyalogos, az autós és közösségi közlekedés minél zökkenőmentesebb átjutását a felvonulás útvonalán.

Fotóink:

A menet a rekordokat döntő, emiatt egyre szűkebb bicikliúttal rendelkező budai rakparton haladt végig, majd a Petőfi híd érintésével a pesti alsó rakparton keresztül érte el az Andrássy utat és a Városligetet, ahol a hagyományos bringaemeléssel ért véget. A felvonulást a magyar biciklis mozgalmat 11 éve támogató Hollandia nagykövete, René van Hell nyitotta meg. Köszönjük a Holland Nagykövetség több mint 10 éve tartó támogatását.

Beszéd és bringaemelés:

Fotóink a résztvevőkről:

Találkozzunk minden nap az utakon!

Mi a Magyar Kerékpárosklubnál azon dolgozunk, hogy minden nap bringás nap lehessen: azok is kerékpárra tudjanak ülni, akik még nem tették, és kényelmesebben bringázhassanak, akik már így közlekednek. Hiszünk abban, hogy ahol jó kerékpározni, ott jó élni. Közösen veletek már sok fejlesztést elértünk, egymás után dőlnek a biciklis forgalom rekordjai. De még mindig rengeteg dolgunk van hátra. Ahhoz, hogy több helyen több eredményünk lehessen, még több munkatársra és aktív tagra van szüksége a Kerékpárosklubnak.

Csatlakozz hozzánk, támogasd munkánkat!

A bringás város egy nagyon jó város. Dolgozzunk tovább a bringás Budapestért és Magyarországért!

Maradjunk kapcsolatban

Várjuk a videókat

Küldj fotókat, videókat! Közösségi videót vágunk a résztvevők felvételeiből. Küldd el videódat az ibikebudapest [kukac] kerekparosklub.hu címre!

Biciklis rekordok dőlnek

Júniusban minden korábbinál nagyobb biciklis forgalmat mértek a fővárosi kerékpárutakon. A budai rakparton, a Hungária körúton és az Árpád hídon is napi rekordok dőltek. Előbbi kettőn már az egész hónapban, mint tavaly júniusban. A trendeket követve a Kiskörúton, a Csepelre vezető Weiss Manfréd úton és az Árpád hídon is megdől a havi biciklis rekordforgalom.

A biciklis forgalom növekedésének egyik oka lehet, hogy sokan kerékpárral kerülik el az útlezárásokat, de a koronavírus és a kerékpáros mozgalom által elért fejlesztések is motiválók lehetnek a korábban nem bringázóknak.

A Magyar Kerékpárosklub reprezentatív felmérése szerint a magyarok többsége szívesebben kerékpározna a hétköznapokban is, ha azt több kerékpársáv és kerékpárút építésével segítenék.

A Kerékpárosklub a felvonulással azt üzeni a döntéshozóknak, hogy érdemes folytatni a kerékpáros fejlesztéseket, mert láthatóan nagy igény van a biciklis közlekedésre, hosszú távon pedig ez az élhető városok kialakításának egyik legolcsóbb eszköze.


Borítókép: Pozsonyi Roland / Magyar Kerékpárosklub

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Több mint 80 biciklivel tiltakoztunk a Bubi bezárása ellen a BKK székházánál

A Magyar Kerékpárosklub felhívására vasárnap – gyülekezésmentes egyéni akcióként – több mint 85 Bubit lakatoltak a BKK székháza elé a közbringa-rendszer hétfői bezárása miatt tiltakozva. Bár ideje felújítani a Bubit, a szükségtelenül hosszú leállás elveszi az egészséges közlekedés lehetőségét azoktól, akik Bubival kerülték volna el a fertőzésveszélyt – üzente az akcióval a Kerékpárosklub.

2020.11.30 |  aron
Önkormányzati roadshow: javaslatcsomagokkal, előadásokkal keressük fel az új helyi vezetőket

2019 októberében sok budapesti és vidéki településen új önkormányzati vezetés, új képviselő-testület alakult. A Kerékpárosklub - ahogy eddig is - pártállástól függetlenül minden vezetéssel és illetékes szervezettel az együttműködést keresi egy bicikli- és ezen keresztül emberbarát Magyarország felépítéséhez. Úgy gondoljuk, hogy ahol jó bringázni, ott jó élni - ehhez pedig ideális esetben rendszeres szakmai együttműködés szükséges. De persze ha szükséges, akkor mindig eljöhet a demonstrációk és tiltakozások ideje. Ebben a cikkünkben összefoglaljuk az eddigi találkozók eredményeit, és megmutatjuk helyi javaslatcsomagjainkat. 

2020.03.23 |  aron