Facebook Instagram Youtube

Hírek: előadás

Kerékpársáv nélkül nem újulhat meg a Nagykörút – de milyen legyen?
Három hónap alatt meghatszorozódott a Nagykörút biciklis forgalma, ezzel Budapest második legnépszerűbb kerékpáros útvonalává vált az ideiglenesen felfestett biciklisávoknak köszönhetően. A kerékpársávok megtartása nem csak törvényi kötelesség, hanem a Nagykörút vonzó városi korzóvá válásának egyik alapvető összetevője – hangzott el a teltházas előadáson, melyen a Magyar Kerékpárosklub a nagykörúti kerékpársávok tapasztalatait és szakmai jövőképét mutatta be szerda este. A főváros augusztusra ígérte döntését a nagykörúti kerékpársávokról, melyek megszüntetése nem csak törvénytelen lenne, de a körút komplex megújulását is akadályozhatja, derült ki az eseményen. Cikkünkben összefoglaltuk az előadások megfontosabb megállapításait, a részletekért nézzétek meg a videófelvételeket és a prezentációkat!
2020.08.13 |  aron
Mi gátolja a döntéshozókat a kerékpározás fejlesztésében?
A fenti kérdésre kereste a választ több tucat önkormányzati dolgozó és városvezető részvételével megtartott előadásában a Kerékpárosklub elnöke, a kerékpározás előnyeit és a kerékpáros beruházások sikertelenségének okait is elemezve. Nem az ma a baj, hogy kevesen akarnak vagy tudnak kerékpározni, hanem az, hogy kevesen mernek – mondta Kürti Gábor, a megoldás érdekében a Kerékpárosklub szakmai együttműködését ajánlotta.
2019.12.14 |  aron
Konfliktust generáló kerékpáros infrastruktúra és kialakítások
Miért alakulnak ki a közlekedési konfliktusok, ezek mennyiben köszönhetőek az infrastruktúrának és az épített környezetnek? Ezekre a kérdésekre adott választ a Kerékpárosklub elnöke a III. Magyar Közlekedési Konferencián Egerben, ahol tervezők és döntéshozók előtt hívta fel a figyelmet a tervezőasztalon jónak tűnő megoldások és az emberi tényezők közt feszülő ellentétekből következő szabálytalanságokra és konfliktusok elkerülésének fontosságára.
2019.12.05 |  aron
A Kerékpárosklub működését mutattuk be szlovák bringás szervezeteknek
Idén másodszor szerepeltünk a szlovák kerékpáros konferencián. Elnökhelyettes - szóvivőnk a Kerékpárosklub felépítését és működését mutatta be a szlovák kerékpáros szervezetek képviselői, illetve (ön)kormányzati dolgozók, a pozsonyi holland nagykövetség és holland szakértők számára.
2019.11.11 |  aron
A dunaparti „bringasztráda” és a gyalogosok „ellentéteiről” adtunk elő a Budavári Önkormányzatban
Tegnap este az I. kerületi Önkormányzatban mutattam be a budai rakparti kerékpárút történetét, problémáit és megoldási javaslatainkat. Kiemeltem, hogy a „gyalogos – kerékpáros ellentétek” helyett az azokat okozó valódi okokkal foglalkozzunk. Ez a köztérhasználat aránytalansága: a sok helyet foglaló autók Budapest egyik legértékesebb közterületén évek óta változatlan, sőt néhol egyre szűkebb helyre szorítják az egyre nagyobb gyalogos és kerékpáros forgalmat. A megoldást a közterület igazságosabb, a törvényeknek és Budapest stratégiájának megfelelő újraosztása jelentené. A szakmai találkozón a Lánchíd „megnyitásáról” is beszélgettünk – a cikkből kiderül, hogy mit értünk ez alatt!
2019.11.15 |  aron
Szabálytalan kerékpárosból szabályos – tabufeszegetés közlekedésrendész hallgatókkal
November 22-én este előadást tartottunk a BKK és az NFM kollégái mellett a Nemzeti Közszolgálati Egyetem közlekedésrendész hallgatói számára a Közlekedésbiztonsági Tudományos Diákkör keretében.
2017.12.14 |  aron