Hírek: karbantartás
Hogyan öltözzünk és közlekedjünk kerékpárral télen?
Sok tévhit uralkodik a fejekben arról, hogy télen lehet-e egyáltalán bringázni. Hát, mi eláruljuk a titkot: igen, lehet. A bicikli télen is a legmegbízhatóbb közlekedési eszköz, amivel nem kell dugóban állnod, parkolóhelyet keresned és a fertőzésektől is védettebben közlekedhetsz.
2020.12.10 |
Emese
Több bringás útvonal gyorsabb hótakarítását kértük az FKF-től
Új bringautakat vettünk fel és több útvonalat előrébb soroltunk visszajelzéseitek alapján abban a hótakarítási fontossági sorrendben, amit a Fővárosi Közterület Fenntartó részére készítettünk tavalyelőtt. Az FKF 2017-ben vásárolt új, járdákon és elkülönített kerékpárutakon használható takarítógépeket, a Mozgásvilág és a bringás közösség segítségével akkor készített listánk segíti a fővárosi cég takarítási munkáit – a rendszerszintű hiányosságokat ugyanakkor ez sem tudja megoldani.
2019.12.03 |
aron
Hómentesebb kerékpárutakra számíthatunk - Az FKF, Mozgásvilág, Kerékpárosklub együttműködése
Ősszel kezdeményezett együttműködést a fővárosi utak takarítását végző FKF Nonprofit Zrt. a netes bringaút-térképet üzemeltető Mozgásvilág.hu szerkesztőségével a bringautak téli karbantartásának fejlesztéséről. A cég 8 új kis és közepes méretű hókotrót vásárolt, amivel 14-re nőtt a bringautak takarítását végző gépek száma. A Mozgásvilág.hu megkereste a Kerékpárosklubot, hogy közösen készítsünk listát a legsürgősebb kerékpárutakról. Közös kérdőívet készítettünk, aminek válaszait forgalomszámlálási adatokkal és további szempontokkal vetettük össze. Az így kapott „fontossági sorrendet” eljuttattuk az FKF-hez, akik a november 15. óta tartó téli munkarendjükben már ez alapján takarítják a havat és jeget a budapesti kerékpárutakról.
2017.12.01 |
aron
Végre vége lesz a balesetveszélyes kerékpárút-felbontásoknak? Jövőre dönthet javaslatunkról a közgyűlés
A Fővárosi Önkormányzattal együttműködő civil szervezetként lehetőséget kaptunk arra, hogy javaslatot tegyünk a közgyűlés elé kerülő előterjesztések beadására. Két problémát vetettünk fel. Az első a kerékpárutak balesetveszélyes, terelés nélküli felbontása, illetve a felbontás utáni helyreállítás hiánya miatt balesetveszélyes helyzetek megszüntetése a kivitelezők szankcionálásának újra bevezetésével. Másik kérésünk az volt, hogy szabjanak határidőt a kerékpárutak síkosságmentesítésére, hogy ne maradhassanak akár hetekkel a téli csapadék után is havasak, jegesek a bringautak és sávok. Első kérésünk felkerült a Fővárosi Közgyűlés 2022-es munkatervébe, az utóbbit viszont forráshiányra hivatkozva elutasították.
2021.12.16 |
aron