Hírek: kerékpáros utca
1.5 és 2 méteres előzési oldaltávolság és más bringabarát KRESZ változások Németországban
Kötelező minimális előzési oldaltávolságot, kerékpáros zónák, bringasztrádák és teherkerékpár-parkolók kijelölését, piros lámpánál jobbra kanyarodás lehetőségének megadását, kerékpározók előzésének tilalmát és további bringabarát változtatásokat vezetnek be a német KRESZ-módosítások során. A Kerékpárosklub több éve dolgozik a - többek között - előzési oldaltávolságot tartalmazó KRESZ-módosításáért, de a három éve állami szinteken zajló egyeztetések egyelőre nem vezettek sikerre.
2020.02.28 |
aron
Városi és szabadidős biciklizés – pozitív példák német nyelvterületről
A kerékpározás népszerűsítésének példáit szinte kizárólag Hollandiából és Dániából merítjük, pedig máshonnan is van mit tanulni. Németország kulturálisan még kicsit is közelebb is van, így hasznos lehet, ha körülnézünk itt is. Ezúttal elsősorban Bajorországról és a Boden-tó környékéről lesz szó, ahol nyári vakáció közben sikerült tapasztalatokat gyűjtenem városi közlekedés (München, Konstanz) és turisztika (Boden-tó kör) terén is.
2019.09.04 |
aron
Ausztria legbringásabb városában, Salzburgban voltunk konferencián
Szeptember végén több magyar szakember, Kerékpárosklub tagok jártak Europäischer Radgipfel nevű konferencián Salzburgban. A német nyelvterület éves bringás konferenciája az idei osztrák soros EU elnökség miatt nemzetközi előadókkal és résztvevőkkel bővült. Látogatásunk apropója az volt, hogy meghívást kaptam a konferencia kísérőprogramjaként, a közép-európai Bringázz a Munkába kampányokat szervező csoportoknak szervezett közös workshop-ra.
2018.11.09 |
aron
Kötelező előzési oldaltávolságot szeretnénk - Bringabarát KRESZ-módosítások jöhetnek
Február 1-jén civil és állami érintettek részvételével indult meg a KRESZ bringás vonatkozásainak frissítéséről szóló munka Révész Máriusz kerékpárügyi kormánybiztos hivatalában. A Kerékpáros Miskolc Egyesület és a Kerékpárosklub közösen terjesztette be javaslatait a kötelező előzési oldaltávolság és a kerékpáros utca fogalmának bevezetéséről, a kötelező kerékpárút-használat megszüntetéséről, a gyengébb közlekedők védelméről és további kérdésekről.
2017.02.03 |
aron
Kerékpáros utca, mint jogi fogalom
A "kerékpáros utca" vagy „kerékpáros út” fogalma - remélhetőleg csak egyelőre - nem létezik a magyar KRESZ-ben. Ezekben az utcákban a gépjárművekhez képest a kerékpáros forgalomnak van előnye, de nem zárja ki a gépjárműforgalmat sem. A magyar jogban a „behajtani tilos, kivéve kerékpár" feltétel segítségével lehet közel hasonló szabályozási feltételeket elérni.
2013.02.04 |
Emese
Ideiglenesen autómentessé tettük a Rákospatak utca és Ilosvai Selymes tér környékét
A Magyar Kerékpárosklub Észak-Pest területi szervezet kezdeményezésére indultunk Zugló Önkormányzat által kiírt “Rekreáció és kerékpáros szabadidő” pályázatán, melynek célja, hogy alacsony forgalmú utak ideiglenesen közösségi használatba kerüljenek.
A Legyen autómentes a Rákospatak utca! eseményünk október 22-23 között valósult meg, a Kerékpárosklub önkéntesei és támogató környékbeliek segítségével.
2022.11.02 |
melinda