Facebook Instagram Youtube

Hírek: koronavírus

Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon
2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.
2020.12.29 |  aron
Ugyanannyi kormánypárti és ellenzéki kerékpározik, sokan bicikliznek a járvány miatt – országos kutatás 2020
A magyar felnőttek 71%-a szokott kerékpározni és – főleg Budapesten - többen közlekednek kerékpárral a koronavírus óta, mint korábban. Ugyanolyan mértékben kerékpároznak a kormány és az ellenzék hívei, valamint a pártnélküliek, Budapesten viszont a kormánypártiak bicikliznek rendszeresebben. A kerékpározástól továbbra is az autóforgalom nagysága és a kijelölt infrastruktúra hiánya tartja vissza a legtöbb embert, így nem meglepő, hogy a többség támogatja, hogy több pénzt költsenek biciklis infrastruktúrára és csökkentsék a lakóterületeken átmenő autóforgalmat. A biciklivel közlekedőket védő kötelező minimum 1 méteres előzési oldaltávolság bevezetését háromszor annyian támogatják, mint ellenzik. A legtöbben annak is örülnének, ha a kerékpárral munkába járókat is pénzügyileg támogatná az állam. Ezek a fő eredményei annak a 3000 fős, az ország felnőtt lakosságára reprezentatív kutatásból, amelyet az Aktív Magyarország kormánybiztosság támogatásával a Magyar Kerékpárosklub megbízásából a Medián készített.
2020.10.02 |  aron
Kerékpársáv nélkül nem újulhat meg a Nagykörút – de milyen legyen?
Három hónap alatt meghatszorozódott a Nagykörút biciklis forgalma, ezzel Budapest második legnépszerűbb kerékpáros útvonalává vált az ideiglenesen felfestett biciklisávoknak köszönhetően. A kerékpársávok megtartása nem csak törvényi kötelesség, hanem a Nagykörút vonzó városi korzóvá válásának egyik alapvető összetevője – hangzott el a teltházas előadáson, melyen a Magyar Kerékpárosklub a nagykörúti kerékpársávok tapasztalatait és szakmai jövőképét mutatta be szerda este. A főváros augusztusra ígérte döntését a nagykörúti kerékpársávokról, melyek megszüntetése nem csak törvénytelen lenne, de a körút komplex megújulását is akadályozhatja, derült ki az eseményen. Cikkünkben összefoglaltuk az előadások megfontosabb megállapításait, a részletekért nézzétek meg a videófelvételeket és a prezentációkat!
2020.08.13 |  aron
A kerékpározás 7 fő előnyét bemutató kampányt indítottunk
Ha menned kell valahova, inkább bringázz! – olvasható a plakátokon, melyek kihelyezésével a Magyar Kerékpárosklub rendhagyó Bringázz a Munkába kampányának új epizódja indult el Budapesten. A BKK megállóiban a „miért?” kérdésre is választ adnak: biciklin könnyebb tartani a távolságot, nem kell dugóban ülni és parkolóhelyet keresni, az immunrendszert mellett a szívet is erősíti, a város levegőjével is jót tesz és még a kedvünk is jobb lesz tőle. A 13 éve zajló, a koronavírus miatt újratervezett Bringázz a Munkába kampányban először kórházak és szociális intézmények dolgozói kaptak bicikliket, az új szakaszban online és BKK megállókban népszerűsítik a kerékpározást.
2020.06.02 |  aron
Rendkívüli budapesti kerékpáros fejlesztéseket a rendkívüli helyzetben!
Frissített javaslatcsomaggal fordult Karácsony Gergely főpolgármesterhez a Kerékpárosklub, hogy még több ember tudja kerékpárral elkerülni a koronavírusos fertőzésveszélyt, illetve biciklire ülni a koronavírus-járvány elvonulásával. A főpolgármesternek adott listában Budapest hiányzó kül- és belvárosi kapcsolatait, forgalomcsillapítási céljait, illetve a belvárosi metrópótlás elkerülését segítő útvonalakat tettük előtérbe. Kerékpártárolók sűrítését és kerékpározás kommunikációját is kértük a fővárostól. Nemzetközi példák alapján felsoroltunk szélső sávok helyén bevezethető ideiglenes kerékpársávokat is, amelyeket a járványhelyzet és a közlekedési igények fogyelembevételével lehet érdemes megvalósítani.
2020.03.23 |  aron
A koronavírus világszerte a közterületek autóktól való felszabadítására készteti a nagyvárosokat
Érdekvédők világszerte a gyalogos- és kerékpárosbarát átalakítások hosszú távú megmaradását szorgalmazzák. Földkörüli áttekintés a világ nagyvárosainak a koronavírus válság idején bevezetett kerékpár- és gyalogosbarát fejlesztéseiről.
2020.06.11 |  aron