Hírek
Hajtva TILOS – miért nem bringázhatunk a Nemzeti Atlétikai Központ parkjában?
2024 decemberében megnyitotta kapuit a látogatók előtt a Nemzeti Atlétikai Központ, sokan örömmel indultak el felfedezni a parkot. Ám a lelkesedést gyorsan lehűtötte egy váratlan tiltás: a park bejáratainál „Kerékpározni tilos” táblák fogadták a látogatókat. Pedig a stadion építését annak idején olyan feltételekkel engedélyezték, amelyek biztosították volna a kerékpáros közlekedés lehetőségét. Hogyan alakulhatott így a helyzet? Mit teszünk mi a tiltás ellen?
2025.01.29 |
melinda
Jó gyakorlat Pozsonyból - A Podháj utca újratervezése
A Central European Active Mobility Lab című projektben a Magyar Kerékpárosklub, a Mobilissimus, illetve a szlovák és a cseh kerékpárosklub vesz részt. A projekt keretében egy-egy köztérátalakítási beavatkozás valósult meg Budapesten, Pozsonyban és Prágában, amelyet a partnerség a Mobilissimus által kidolgozott módszertan alapján, folyamatában vizsgált 2023-2024 során.
2025.01.24 |
melinda
Családi bringatúrák vonattal: oszd meg az ötleteid!
Örömmel osztjuk meg veletek, hogy egyre több területen működünk együtt a MÁV-val, így a kerékpárosbarát szemlélet egyre több zugába jut el ennek a hatalmas szervezetnek. Nem csak kérünk, hanem a segítségünket és elérési csatornáinkat is felajánljuk, mert hisszük, hogy a társadalmasítás minden szolgáltatást jobbá tehet.
2025.01.22 |
melinda
A „Bologna Città 30” első évének eredményei: egy év gyalogosáldozatok nélkül
Az Emilia-Romagna régió székhelyén, Bolognában 1991 óta először történt meg, hogy egyetlen gyalogos sem vesztette életét az utakon. Az összes haláleset csaknem a felére csökkent (-49%), miközben a közúti balesetek száma 13%-kal, a sérüléseké pedig 11%-kal esett vissza.
2025.01.20 |
melinda
Egy jó gyakorlat Budapestről - A Csengery utca átalakítása
Az elmúlt években számos köztérátalakítási beavatkozásnak lehettünk tanúi Terézvárosban. A kerület köztereinek megújításának fő céljait és irányait a Terézváros 2030 Közterület-megújítási Program, illetve Terézváros Mobilitási Terve jelöli ki.
2025.01.19 |
melinda
Hollandia zéró kibocsátású övezeteket vezet be a városi áruszállításban
Hollandia 14 városában léptek életbe zéró kibocsátású övezetek a városi logisztika szén-dioxid-mentesítése érdekében. 2025 január 1-jétől ezekben az övezetekben tilos a szennyező furgonok és teherautók behajtása, céljuk pedig az áruszállításhoz kapcsolódó CO₂-kibocsátás csökkentése.
2025.01.16 |
melinda