Facebook Instagram Youtube

10 ok, amiért a gyalogosok is örülhetnek a kerékpározás fejlesztésének

10 ok, amiért a gyalogosok is örülhetnek a kerékpározás fejlesztésének
2021.11.24
A kerékpározók számának növekedéséről sokan a kerékpáros-gyalogos konfliktusokra gondolnak, pedig a jó kerékpáros fejlesztés a gyalogosan közlekedők érdekeit is szolgálják. 10 pontban foglaljuk össze, hogyan segítenek a jól megtervezett kerékpáros fejlesztések a gyalogosoknak.

  1. A kerékpársávok csökkentik az úttesten átkelés hosszát:
    A legegyértelműbb előnye a kerékpáros infrastruktúra fejlődésének gyalogos szemszögből, hogy kevesebb olyan sávon kell átkelniük, ahol gépjárművek közlekednek. Így biztonságosabb és kényelmesebb lesz átkelni az úton

  2. A kerékpározás csökkentheti az autók számát:
    A tömegközlekedés fejlesztésével párhuzamosan bővülő kerékpáros infrastruktúra hozzájárul ahhoz, hogy csökkenjen az autók mennyisége az utakon, életképes alternatívát kínálva az autós közlekedésre.

  3. A kerékpáros infrastruktúra „megbocsátó infrastruktúra”:
    A kerékpársávok és utak kiépítésével hozzájárulunk a rendszerszintű biztonság növeléséhez, mivel ezek csökkentik a baleset esélyét és súlyosságát.

  4. Kevesebb zaj- és légszennyezettség éri a gyalogosokat:
    A kerékpárutak pufferzónaként funkcionálnak az út és a járda között, csökkentve a gyalogosokat érő zaj- és légszennyezettséget is.

  5. Mindenki nagyobb biztonságban van, ahol lassabban közlekednek:
    Összefüggés van a kerékpárosok száma és a közlekedők biztonsága között, mivel sok kerékpározó között lassabban közlekednek az autóvezetők. Így a balesetek esélye csökken.

  6. A kerékpározás lehetőséget teremt a társadalmi bizalom és együttműködés növelésére:
    A közlekedési helyzetek szemkontaktussal és metakommunikációval történő megoldása növeli a nem motorizált közlekedők egymásba vetett bizalmát és empátiáját.

  7. Kereszteződések biztonságosabb megtervezése:
    A kerékpáros infrastruktúra mellett szélesebb járdák az utcasarkon, járdaszigetek és dedikált zöldfázisok kialakítása a kereszteződésekben kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a gyalogosok átjutását.

  8. A kerékpárosok számának növekedése növeli a biztonságérzetet:
    A több, de lassabban közlekedő ember növeli a közbiztonságot, mivel így „több szem van az utcán”. Ezzel népszerűbbé is teheti az adott területet.

  9. Nő a bevásárlóutcák forgalma:
    Az utcafronti üzletek közvetlenül húznak hasznot a kerékpáros és gyalogos emberek számának növekedéséből, mivel útközben nagyobb eséllyel állnak meg bevásárolni.

  10. Lehetőség az áruszállító teherautók lecserélésére:
    A teherszállító biciklik népszerűsége folyamatosan növekszik, ahogy a cégek felfedezik, hogy - bizonyos szállítmányokhoz - a használatuk gyorsabb, olcsóbb és környezetkímélőbb, mint a teherautóké.



Chris Bruntlett cikke eredetileg a Dutch Cycling Embassy oldalán jelent meg. A cikk alapját a rotterdami Walk21 konferencián kiállított poszter adta. Munkatársunk, Fazekas Samu fordította magyarra, Halász Áron szerkesztette a honlapra.



Figyelem

264 nyereménnyel, garantált ajándékkal és extra biztosításokkal várunk a Kerékpárosklubban!

Csatlakozz hozzánk december 12-ig!


Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
10 tipp a biztonságos téli bringázáshoz hóban, fagyban is

Bringázni télen is egyszerű, gyors és olcsó. Persze a nyári könnyedségre még pár hónapot várnunk kell, ezért érdemes pár dologra odafigyelned. Öltözködési és karbantartási tippjeink után itt van pár tanács a havas és jeges napokra.

2016.12.01 |  aron
Barcelona kiterjeszti autómentes szuperblokkjait

A katalán főváros gyalogosoknak elsőbbséget biztosító zónáit a belváros nagy részére kiterjesztik – jelentette be Ada Colau polgármester.

2020.12.10 |  aron