- A kerékpársávok csökkentik az úttesten átkelés hosszát:
A legegyértelműbb előnye a kerékpáros infrastruktúra fejlődésének gyalogos szemszögből, hogy kevesebb olyan sávon kell átkelniük, ahol gépjárművek közlekednek. Így biztonságosabb és kényelmesebb lesz átkelni az úton - A kerékpározás csökkentheti az autók számát:
A tömegközlekedés fejlesztésével párhuzamosan bővülő kerékpáros infrastruktúra hozzájárul ahhoz, hogy csökkenjen az autók mennyisége az utakon, életképes alternatívát kínálva az autós közlekedésre. - A kerékpáros infrastruktúra „megbocsátó infrastruktúra”:
A kerékpársávok és utak kiépítésével hozzájárulunk a rendszerszintű biztonság növeléséhez, mivel ezek csökkentik a baleset esélyét és súlyosságát. - Kevesebb zaj- és légszennyezettség éri a gyalogosokat:
A kerékpárutak pufferzónaként funkcionálnak az út és a járda között, csökkentve a gyalogosokat érő zaj- és légszennyezettséget is. - Mindenki nagyobb biztonságban van, ahol lassabban közlekednek:
Összefüggés van a kerékpárosok száma és a közlekedők biztonsága között, mivel sok kerékpározó között lassabban közlekednek az autóvezetők. Így a balesetek esélye csökken. - A kerékpározás lehetőséget teremt a társadalmi bizalom és együttműködés növelésére:
A közlekedési helyzetek szemkontaktussal és metakommunikációval történő megoldása növeli a nem motorizált közlekedők egymásba vetett bizalmát és empátiáját. - Kereszteződések biztonságosabb megtervezése:
A kerékpáros infrastruktúra mellett szélesebb járdák az utcasarkon, járdaszigetek és dedikált zöldfázisok kialakítása a kereszteződésekben kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a gyalogosok átjutását. - A kerékpárosok számának növekedése növeli a biztonságérzetet:
A több, de lassabban közlekedő ember növeli a közbiztonságot, mivel így „több szem van az utcán”. Ezzel népszerűbbé is teheti az adott területet. - Nő a bevásárlóutcák forgalma:
Az utcafronti üzletek közvetlenül húznak hasznot a kerékpáros és gyalogos emberek számának növekedéséből, mivel útközben nagyobb eséllyel állnak meg bevásárolni. - Lehetőség az áruszállító teherautók lecserélésére:
A teherszállító biciklik népszerűsége folyamatosan növekszik, ahogy a cégek felfedezik, hogy - bizonyos szállítmányokhoz - a használatuk gyorsabb, olcsóbb és környezetkímélőbb, mint a teherautóké.
Chris Bruntlett cikke eredetileg a Dutch Cycling Embassy oldalán jelent meg. A cikk alapját a rotterdami Walk21 konferencián kiállított poszter adta. Munkatársunk, Fazekas Samu fordította magyarra, Halász Áron szerkesztette a honlapra.
Támogasd adód 1%-ával a Magyar Kerékpárosklub bringás fejlődésért végzett munkáját!