Az esemény középpontjában a befogadó gyalogos- és kerékpáros-infrastruktúra állt, hiszen a városi élhetőség egyik kulcstényezője, hogy minden társadalmi csoport számára hozzáférhető közlekedési megoldásokat biztosítsunk. A városi közlekedés fejlesztésekor figyelembe kell vennünk a különböző társadalmi csoportok igényeit. Más szempontokat kell érvényesíteni a gyermekek, idősek, nők, férfiak, valamint a mozgásukban vagy látásukban korlátozottak, illetve az alacsony jövedelmű csoportok esetében.
A konferencia célja az volt, hogy párbeszédet indítson a befogadó tervezésről, és bemutasson nemzetközi és hazai jó gyakorlatokat, amelyek hozzájárulhatnak élhetőbb városok kialakításához. A konferencián kiemelt szerepet kaptak a Budapest és más nagyvárosok számára hasznosítható gyakorlatok.
Külön köszönet illeti a résztvevő önkormányzatokat, civil szervezeteket és mobilitási szakembereket, többek között: BKK – Budapesti Közlekedési Központ, Budapest Városháza, ELTE PPK, ELTE Szociológia Doktori Iskola, Jarokelo.hu, Józsefvárosi Önkormányzat, Terézváros, Város és Mobilitás Intézet, Város- és Folyó Egyesület Köszönjük minden előadónak és érdeklődőnek az aktív részvételt!
A CEAML projekt keretében megszerzett tapasztalatokat igyekszünk a jövőben is kamatoztatni, hogy Budapest és más magyar városok még befogadóbbak és élhetőbbek legyenek.
Az előadók prezentációit az alábbiakban érhetitek el:
A CEAML projekt tapasztalatai Pozsonyban, Prágában és Budapesten:
- Ghira Zsófia - Teveli-Horváth Dorottya - European Climate Foundation – Central European Active Mobility Lab (CEAML) Lessons learnt
- Dan Kollár - Redesign of Podháj street in Bratislava
- Michal Šindelář - Safety of Cycling from the Users Perspective
Első panel: Hogyan fejlesszünk befogadó városi infrastruktúrákat? - Nemzetközi és hazai tendenciák
- Halász Áron - Munkahelyi Mobilitási Terv
- Győrffy Máté - Terézváros 2030 közterület-megújítási program
- Rádai Dániel - Inkluzív mobilitás hét NKMEN
- Dalos Eszter - Az én városom, Az öntudatos nő városa
- Kovács Bendegúz - Hogyan fejlesszünk befogadó városi infrastruktúrákat? Befogadó városi infrastruktúrák tervezése a BKK-nál
- Kovács Virág Zita - Komplex sebességcsillapítás és közös terek: spanyol, olasz és osztrák megoldások
Második panel: Nők és gyerekek a bringán? - Tapasztalatok és jó gyakorlatok
- Lohász Cecília - Nők és gyerekek bringával a Duna-parton
- Dúll Andrea - Gyalogolhatóság és gyaloglási viselkedés ember–környezet tranzakciótudományi megközelítésben - tanulmány
- Bíró Zsolt - Gyerekek (is) a rendszerben
- Kimmer Diána - Kerékpáros különbségeink, Nemzetközi és hazai kitekintés a kerékpározási adatok tekintetében
A konferenciáról készült fotókat a Facebook oldalunkon találjátok:
Csatlakozz a Kerékpárosklubhoz, csináljunk együtt bringás országot Magyarországból!Támogasd a bringás fejlődést!