Facebook Instagram Youtube

Hírek: konferencia

Mi gátolja a döntéshozókat a kerékpározás fejlesztésében?
A fenti kérdésre kereste a választ több tucat önkormányzati dolgozó és városvezető részvételével megtartott előadásában a Kerékpárosklub elnöke, a kerékpározás előnyeit és a kerékpáros beruházások sikertelenségének okait is elemezve. Nem az ma a baj, hogy kevesen akarnak vagy tudnak kerékpározni, hanem az, hogy kevesen mernek – mondta Kürti Gábor, a megoldás érdekében a Kerékpárosklub szakmai együttműködését ajánlotta.
2019.12.14 |  aron
Konfliktust generáló kerékpáros infrastruktúra és kialakítások
Miért alakulnak ki a közlekedési konfliktusok, ezek mennyiben köszönhetőek az infrastruktúrának és az épített környezetnek? Ezekre a kérdésekre adott választ a Kerékpárosklub elnöke a III. Magyar Közlekedési Konferencián Egerben, ahol tervezők és döntéshozók előtt hívta fel a figyelmet a tervezőasztalon jónak tűnő megoldások és az emberi tényezők közt feszülő ellentétekből következő szabálytalanságokra és konfliktusok elkerülésének fontosságára.
2019.12.05 |  aron
A Kerékpárosklub működését mutattuk be szlovák bringás szervezeteknek
Idén másodszor szerepeltünk a szlovák kerékpáros konferencián. Elnökhelyettes - szóvivőnk a Kerékpárosklub felépítését és működését mutatta be a szlovák kerékpáros szervezetek képviselői, illetve (ön)kormányzati dolgozók, a pozsonyi holland nagykövetség és holland szakértők számára.
2019.11.11 |  aron
Javulni fognak a Szlovákia és Magyarország közötti kerékpáros kapcsolatok
A határmenti kerékpáros útvonalak fejlesztésre kerülnek, valamint javulnak az autóbusz- és vasúti kapcsolatok is. Továbbá, kijelölésre kerül hamarosan a Vasfüggöny menti kerékpáros útvonal hiányzó szakasza is az Euro-Velo 13 részeként.
2014.06.03 |  Radics Miklós
Mit tegyünk, hogy ne csak fiatal, izmos férfiak kerékpározzanak? - Velo-city 2019 összefoglaló
A világ legnagyobb bringás konferenciáján jártak a Kerékpárosklub munkatársai, ahol már evidenciaként kezelik, hogy akkor fognak sokan biciklizni, ha a városi forgalomtól félő idősebbek, nők és gyerekek számára is vonzóak és biztonságosak lesznek az utcák. Ehhez elsősorban az autóforgalmat kell csökkenteni. Hogy lehet ezt megvalósítani egy olyan országban, ahol pár méter sárga festékért is évekig kell küzdeni, és ahol a járdákon parkoló terepjáróktól nem, de pár rollertől már együtt tépik hajukat a városlakók és politikusok? A „Kerékpározás mindenkié” szlogennel megrendezett dublini Velo-City konferencián mémek helyett tényeket, városi kihívásokra adott megoldásokat kerestünk és találtunk várostervezéstől turisztikáig, baleset-megelőzéstől kampányokig.
2019.09.02 |  aron
Beszámoló a Velo-city 2007 konferenciáról
Idén München adott otthon a kétévenként megrendezésre kerülő Velo-city konferenciának. Az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) által életre hívott rendezvény a kerékpározás népszerűsítésének nemzetközi fóruma, ahol a műszaki kérdésektől kezdve a kormányzati stratégiákon át a turizmusfejlesztésig minden terítékre kerül.
2007.07.02 |  grg