Facebook Instagram Youtube

Beszámoló a Velo-city 2007 konferenciáról

grg
2007.07.02
Idén München adott otthon a kétévenként megrendezésre kerülő Velo-city konferenciának. Az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) által életre hívott rendezvény a kerékpározás népszerűsítésének nemzetközi fóruma, ahol a műszaki kérdésektől kezdve a kormányzati stratégiákon át a turizmusfejlesztésig minden terítékre kerül.

Idén München adott otthon a kétévenként megrendezésre kerülő Velo-city konferenciának. Az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) által életre hívott rendezvény a kerékpározás népszerűsítésének nemzetközi fóruma, ahol a műszaki kérdésektől kezdve a kormányzati stratégiákon át a turizmusfejlesztésig minden terítékre kerül.

A négynapos konferencián plenáris ülésen, illetve egy időben nyolc szekcióban zajlottak az előadások, a mintegy ezer résztvevő közel 170 prezentációt hallgathatott meg, köztük a Magyar Kerékpárosklub elnökének előadását a hazai civil kerékpáros mozgalomról.

Az előadások az alábbi témák köré csoportosultak (a teljesség igénye nélkül):

  • kerékpározás fejlesztésének nemzeti stratégiái
  • kerékpározás népszerűsítése, kommunikáció
  • infrastruktúra tervezése
  • kerékpárszállítás, kerékpártárolás
  • turizmus
  • kerékpáros biztonság, balesetek elemzései, sisak szerepének vizsgálata
  • kerékpározás oktatása
  • kerékpározás egészségügyi vonatkozásai
  • EU projektek, nemzetközi együttműködések tapasztalatai
  • útvonaltervezés, táblázás
  • kitekintés: USA, Kína, Afrika, Dél-Amerika kerékpáros helyzete

A szervezők - szponzorok jóvoltából - a konferencia teljes idejére minden résztvevőnek egy – egy olyan kerékpárt biztosítottak, amilyet egyébként a müncheni utcán bárki bérelhet.

A rendezvény részeként a résztvevők – természetesen nyeregben – szakmai látogatás keretében ismerkedhettek meg München kerékpáros oldalával.

A konferenciát szakmai kiállítás és poszter prezentáció kísérte.

Képes beszámoló

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron