Másfél év előkészítő munka után 2014. augusztus 28-án a kormány elfogadta a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-Fejlesztési Stratégiát - és benne a kerékpáros koncepciót is, melyben komoly előkészítő munkát végeztünk mi is!
Másfél év előkészítő munka után 2014. augusztus 28-án a kormány elfogadta a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-Fejlesztési Stratégiát - és benne a kerékpáros koncepciót is, melyben komoly előkészítő munkát végeztünk mi is!
A koncepció előkészítésében többszörösen résztvettünk. Emiatt jött létre másfél évvel ezelőtt a Kerékpáros Kerekasztal a 6 legjelentősebb kerékpáros szervezet (Kerékpáros Magyarország Szövetség, Kerékpárosbarát Települések Országos Szövetsége, Magyar Kerékpárosklub, Magyar Kerékpársportok Szövetsége, Magyar Természetjáró Szövetsége, Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség) valamint az európai szövetségünk, a European Cyclists' Federation részvételével.
Közösen készítettük el a
Nemzeti Kerékpáros Koncepciót. Ez beépült abba a koncepcióba, ami a
Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-Fejlesztési Stratégiának is része. Ez az anyag lett az alapja annak a munkának, ami segítségével megszületik majd a 2014-2020-as időszak operatív programjainak kiírása.
A stratégiában integráltan megjelenik a kerékpár, de külön is készült egy koncepció, ami tartalmaz minden olyan fontos elemet, amit a szakemberek fontosnak tartottak.
Az anyag elkészülte óta már a 2014-2020-as operatív programok kidolgozásában is résztvettünk, mely ez alapján készült, azaz ott is megjelentek a kerékpáros szempontok.
Itt olvashatsz tovább:
- A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye
- A Napi Gazdaság cikke
- A Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-Fejlesztési Stratégia
Előzmények: