Facebook Instagram Youtube

Egy kemény hét: esetünk a Tarlós-csomaggal

Egy kemény hét: esetünk a Tarlós-csomaggal
2016.04.16
Kükü összefoglalója a Tarlós-csomagról és a kialakult helyzetről.

Újabb állomáshoz érkezett Tarlós István főpolgármester decemberi sajtótájékoztatójával kezdődött vitánk a fővárossal. Év végén sajnos nem fogadott bennünket, hanem Szeneczey Balázs alpolgármesterhez irányított. A megbeszélést követően elkészítettük szakmai javaslatainkat a felvetett témákról, és a további szükséges kerékpárosbarát fejlesztésekről. Sajnos ezen a héten tudomásunkra jutott, hogy a beadványunkra adott bármilyen reakció nélkül főpolgármesteri utasítás született az alábbi tartalommal:



Mivel a meg nem nevezett tagokból álló munkacsoport ősz óta tartó üléssorozatainak egyetlen alkalmára sem voltunk hivatalosak, és a felsorolt lépések az előkészítés utolsó fázisába kerültek, úgy döntöttünk nyilvánosságra hozzuk az általunk megismert utasítást. Ennek két oka volt.

Egyrészt minden jel arra utal, hogy a kerékpározók szempontjaira eddig sem kíváncsi bizottság ezután már legfeljebb látszategyeztetésekre alkalmas időpontban kereshet meg bennünket, ha ez egyáltalán szándékában állt. Másrészt a több tízezres felvonulást megelőző időszakban tudjuk legnagyobb eséllyel tárgyalásra bírni a rólunk, de nélkülünk már többször tanácskozó testületet. Személyeskedéstől sem mentes sajtóvita árán a közvélemény alaposan megismerhette a tervezett visszafejlesztéseket. Gyakorlatilag a teljes magyar sajtóban kifejthettük, miért fontosak a hatályos szabványoknak teljesen megfelelően megépült busz- kerékpársávok, ellenirányban megnyitott egyirányú utcák, az elavult, egy oldalon vezetett kerékpárutak kötelező használatát feloldó kerékpáros nyomok és egyéb megoldások.

A főváros elismerésre méltó fejlesztéseket végzett el Budapest útjain, de jelenleg épp tőle féltjük azokat. Olyan szemléletváltás jeleit érzékeljük, ami ellen mindenképp tennünk kell, és a lehető legtöbb csatornán elmondani véleményünket. Ennek hatására ugyan erősödött a vita hangereje, de a városházán született nyilatkozatok tartalma is fokozatosan enyhült. Több kerületi polgármester jelezte nyilvánosan vagy informálisan, hogy támogatja a kerékpározást, sőt ennek nyomán újabb kerületekkel erősödhet a kapcsolatunk. Végül pénteken egy maratoni sajtótájékoztató során - a maga fura stílusában - Tarlós István is meghívott bennünket a tárgyalóasztalhoz. Helyettesével telefonon abban maradtunk, hogy jövő hét elején időpontot is egyeztetünk.

Nem vagyunk könnyű helyzetben. Tavasszal a kerékékpáros közlekedés népszerűsítése a hagyományos feladatunk, ennek eszköze a több tízezres I Bike Budapest felvonulásunk. Ezen nem szeretnénk változtatni, éppen olyan jó hangulatú lesz, mint eddig. Ugyanakkor szeretnénk felhasználni arra, hogy tovább erősítsük érdekérvényesítő erőnket. A felvonulás végén, és azután is rendszeres tájékoztatást adunk ügyünk állásáról, és a beharangozott tárgyalásokról. Csatornáinkon követhetitek a történéseket, ha baj történik, új email-es riadónkon értesítünk. Íratkozz fel

Bár a fővárosi kommunikáció igyekszik szélsőségesnek beállítani a kerékpározásért végzett munkánkat, bízunk benne,  hogy 12 év munkája és eredményei ismeretében tudjátok, hogy ez áll tőlünk a legtávolabb. Egy élhető városért dolgozunk, aminek szerves része a komfortos és biztonságos kerékpáros közlekedés is. Ehhez számítunk a támogatásotokra, ami továbbra is nélkülözhetetlen e cél eléréséhez.

Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke
 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Add nekünk adód 1%-át. Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

 

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron