Facebook Instagram Youtube

Happy Mass Budapest első védett kerékpársávjain

Happy Mass Budapest első védett kerékpársávjain
2023.08.02
Örömtekerés az Üllői- és Váci úton, Budapest első védett kerékpársávjain! Belvárosi autópályából egy élhetőbb sugárúttá változik át az Üllői- és a Váci út! A metrópótlás után felszabaduló buszsávok helyét kerékpársávok veszik át! Méghozzá nem is akármilyen, hiszen ezek Budapest első, pollerekkel védett kerékpársávjai!

Rengeteg munka és küzdelem van már mögöttünk ezekért a sávokért, itt az ideje, hogy megünnepeljük a közös sikerünket! Köszönjük, hogy támogatjátok a munkánkat és a bringás fejlődést! Örüljünk együtt a fejlesztésnek, és kérjük a jobb környezetet, a környék fejlődését, biztonságosabb közlekedést nyújtó folytatást!

  • Gyülekező: augusztus 15. kedd 17:45-től, Népliget, Rapaics Raymund sétány és a Hell Miksa sétány kereszteződése
  • Indulás: 18:00-kor, érkezés 18:45 körül Váci út / Bulcsú utcához Útvonal: Népliget - Üllői út - Kiskörút - Bajcsy - Váci út - Váci út / Bulcsú utca
  • Térkép: https://tinyurl.com/happymassutvonal2023

A felvonulás után tartsatok velünk a pesti alsó rakpartra, a Viadukhoz - egy kis nyárbúcsúztató piknikre a Kerékpárosklub munkatársaival és önkénteseivel. Készüljetek étellel-itallal, ha bármi kérdésetek / ötletetek / panaszotok van a munkánkkal- vagy a városban zajló bringás fejlesztésekkel kapcsolatban, ez a tökéletes alkalom hogy megosszátok velünk!

Rendezőket keresünk!

Legalább 10 önkéntest keresünk a 2023. július 10-i örömtekerésre, akik segítenek a felvonulók biztonságának garantálásában és a jókedv biztosításában. A rendezők feladata a kereszteződéseken való rendezett áthaladás biztosítása és a a KRESZ szabályok betartatása a résztvevőkkel.

Jelentkezés az alábbi linken: https://tinyurl.com/happymassrendezo2023

BUDAPEST ELSŐ VÉDETT KERÉKPÁRSÁVJAINAK RÖVID TÖRTÉNETE:

2016-ban a Budapest Programban kértük, hogy tegyék kerékpárosbaráttá a város belső útvonalait: ilyen útvonal a Nagykörút, a Bartók Béla út, illetve az Üllői út és Váci út belső szakasza.

Már a 2019-es I bike Budapest felvonuláson is tekertünk a Váci- és Üllői út bringázhatóságáért. Ebben az évben kértük a főpolgármester-jelölteket, hogy vállalják a kerékpáros tengely kialakítását a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között. Ezt akkor Karácsony Gergely vállalta és válaszában ezt írta: "Megkezdjük az első budapesti bringasztráda-hálózat kiépítését. Olyan kerékpáros főforgalmi útvonalakat létesítünk, amelyek gyors és biztonságos eljutást biztosítanak a város különböző részei, kerületei között. A bringasztráda azonban ennél többet, állandó karbantartást, különleges szolgáltatásokat, egyedi jelzés­rendszert és népszerűsítő kampányt is jelent majd."

2020-ban frissített javaslatcsomaggal fordultunk Karácsony Gergely főpolgármesterhez, hogy még több ember tudja kerékpárral elkerülni a koronavírusos fertőzésveszélyt, illetve biciklire ülni a koronavírus-járvány elvonulásával. Ekkor azt kértük, hogy a Váci úton a külső sávból legyen kerékpársáv, csökkentsék az 50-nél magasabb sebességet. Közben induljon el a kétoldali kerékpáros infrastruktúra megtervezése

Az M3-as metrópótlás végével az Üllői úton a buszsávok helyét új, biztonságos kerékpársávok veszik át a Kálvin tér és a Népliget között, a Váci úton pedig a Nyugati tér és a Gogol utca között.

A 2022-es I bike Budapest bringás felvonuláson a Váci- és Üllői úti kerékpársávért is tekertünk, nyáron kampányoltunk a Közösségi költségvetésen a bringasávok biztonságosabbá tételéért, javaslatokat küldtünk a BKK-nak a védett kerékpársávok kialakításával kapcsolatban - és mindez végre megvalósul! Ezek a sávok nem csak a jelenleg is bringázóknak készültek, hanem mindazoknak, akik még nem kerékpároznak a városban, pedig szeretnének - itt az idő, üljetek bringára, a védett bringasávok titeket is várnak!

Örüljünk együtt a fejlesztésnek, és kérjük a jobb környezetet, a környék fejlődését, biztonságosabb közlekedést nyújtó folytatást!

A budapesti kerékpárhálózatban az egyik fájó hiányosság a Dózsa György út Vágány utca és a Váci út közötti szakasza, itt lenne az ideje a hálózati feketelyuk befoltozásának, a nagy forgalom miatt nem érzik biztonságban magukat azok, akik itt tekernek, a kevésbé gyakorlott bringások pedig lehet el sem indulnak. Ezen a részen is minőségi javulást hozna egy védett sáv, de legalább egy sima kerékpársáv is.

MI AZ A HAPPY MASS?

A bringasávavatási hagyományunk, hogy ne csak kritizáljunk, hanem örüljünk is közös eredményeinknek. Először 2009-ben rendeztünk ilyet a Thököly úton, majd 2011-ben a Kiskörút befejezésekor, 2012-ben az Andrássy úton, 2017-ben a Bartók Béla belső szakaszán, 2020 szeptemberében a Nagykörúton avattunk együtt bringasávokat, valamint ugyanebben az évben az Eurovelo 6 nemzetközi túraútvonal Budapest és Szentendre közötti új szakaszán tekertünk, 2022-ben pedig Újbudán.

Csatlakozz Te is az örömtekeréshez:

Happy Mass Budapest első védett kerékpársávjain Esemény

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron