Rengeteg munka és küzdelem van már mögöttünk ezekért a sávokért, itt az ideje, hogy megünnepeljük a közös sikerünket! Köszönjük, hogy támogatjátok a munkánkat és a bringás fejlődést! Örüljünk együtt a fejlesztésnek, és kérjük a jobb környezetet, a környék fejlődését, biztonságosabb közlekedést nyújtó folytatást!
- Gyülekező: augusztus 15. kedd 17:45-től, Népliget, Rapaics Raymund sétány és a Hell Miksa sétány kereszteződése
- Indulás: 18:00-kor, érkezés 18:45 körül Váci út / Bulcsú utcához Útvonal: Népliget - Üllői út - Kiskörút - Bajcsy - Váci út - Váci út / Bulcsú utca
- Térkép: https://tinyurl.com/happymassutvonal2023
A felvonulás után tartsatok velünk a pesti alsó rakpartra, a Viadukhoz - egy kis nyárbúcsúztató piknikre a Kerékpárosklub munkatársaival és önkénteseivel. Készüljetek étellel-itallal, ha bármi kérdésetek / ötletetek / panaszotok van a munkánkkal- vagy a városban zajló bringás fejlesztésekkel kapcsolatban, ez a tökéletes alkalom hogy megosszátok velünk!
Rendezőket keresünk!
Legalább 10 önkéntest keresünk a 2023. július 10-i örömtekerésre, akik segítenek a felvonulók biztonságának garantálásában és a jókedv biztosításában. A rendezők feladata a kereszteződéseken való rendezett áthaladás biztosítása és a a KRESZ szabályok betartatása a résztvevőkkel.
Jelentkezés az alábbi linken: https://tinyurl.com/happymassrendezo2023
BUDAPEST ELSŐ VÉDETT KERÉKPÁRSÁVJAINAK RÖVID TÖRTÉNETE:
2016-ban a Budapest Programban kértük, hogy tegyék kerékpárosbaráttá a város belső útvonalait: ilyen útvonal a Nagykörút, a Bartók Béla út, illetve az Üllői út és Váci út belső szakasza.
Már a 2019-es I bike Budapest felvonuláson is tekertünk a Váci- és Üllői út bringázhatóságáért. Ebben az évben kértük a főpolgármester-jelölteket, hogy vállalják a kerékpáros tengely kialakítását a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között. Ezt akkor Karácsony Gergely vállalta és válaszában ezt írta: "Megkezdjük az első budapesti bringasztráda-hálózat kiépítését. Olyan kerékpáros főforgalmi útvonalakat létesítünk, amelyek gyors és biztonságos eljutást biztosítanak a város különböző részei, kerületei között. A bringasztráda azonban ennél többet, állandó karbantartást, különleges szolgáltatásokat, egyedi jelzésrendszert és népszerűsítő kampányt is jelent majd."
2020-ban frissített javaslatcsomaggal fordultunk Karácsony Gergely főpolgármesterhez, hogy még több ember tudja kerékpárral elkerülni a koronavírusos fertőzésveszélyt, illetve biciklire ülni a koronavírus-járvány elvonulásával. Ekkor azt kértük, hogy a Váci úton a külső sávból legyen kerékpársáv, csökkentsék az 50-nél magasabb sebességet. Közben induljon el a kétoldali kerékpáros infrastruktúra megtervezése
Az M3-as metrópótlás végével az Üllői úton a buszsávok helyét új, biztonságos kerékpársávok veszik át a Kálvin tér és a Népliget között, a Váci úton pedig a Nyugati tér és a Gogol utca között.
A 2022-es I bike Budapest bringás felvonuláson a Váci- és Üllői úti kerékpársávért is tekertünk, nyáron kampányoltunk a Közösségi költségvetésen a bringasávok biztonságosabbá tételéért, javaslatokat küldtünk a BKK-nak a védett kerékpársávok kialakításával kapcsolatban - és mindez végre megvalósul! Ezek a sávok nem csak a jelenleg is bringázóknak készültek, hanem mindazoknak, akik még nem kerékpároznak a városban, pedig szeretnének - itt az idő, üljetek bringára, a védett bringasávok titeket is várnak!
Örüljünk együtt a fejlesztésnek, és kérjük a jobb környezetet, a környék fejlődését, biztonságosabb közlekedést nyújtó folytatást!
A budapesti kerékpárhálózatban az egyik fájó hiányosság a Dózsa György út Vágány utca és a Váci út közötti szakasza, itt lenne az ideje a hálózati feketelyuk befoltozásának, a nagy forgalom miatt nem érzik biztonságban magukat azok, akik itt tekernek, a kevésbé gyakorlott bringások pedig lehet el sem indulnak. Ezen a részen is minőségi javulást hozna egy védett sáv, de legalább egy sima kerékpársáv is.
MI AZ A HAPPY MASS?
A bringasávavatási hagyományunk, hogy ne csak kritizáljunk, hanem örüljünk is közös eredményeinknek. Először 2009-ben rendeztünk ilyet a Thököly úton, majd 2011-ben a Kiskörút befejezésekor, 2012-ben az Andrássy úton, 2017-ben a Bartók Béla belső szakaszán, 2020 szeptemberében a Nagykörúton avattunk együtt bringasávokat, valamint ugyanebben az évben az Eurovelo 6 nemzetközi túraútvonal Budapest és Szentendre közötti új szakaszán tekertünk, 2022-ben pedig Újbudán.
Csatlakozz Te is az örömtekeréshez:
Happy Mass Budapest első védett kerékpársávjain Esemény