A magyar Kerékpárosklub is meghívást kapott a soproni Jövőkép Környezetvédelmi Fórumra, ahol a klub elnöke "Túlélő városi közlekedés" címmel tart előadást a fenntartható városi közlekedésről. Rövidesen beszámolunk a fogadtatásról, és az esetleges ellenvéleményekről is, és János előadását is elérhetővé tesszük itt a honlapon.
A jövőkép fórumról bővebben: 2011. június 3-5. között negyedik alkalommal rendezik meg az Új Utca - Soproni Környezetbarát Napokat. A tavalyi évhez hasonlóan idén is a szakmai fórummal veszi kezdetét a programsor: Jövőkép címmel olyan előadókat sikerült megnyerni, akik a tudomány, a tájékoztatás vagy a termelés oldaláról tevékeny részesei a környezeti tudatosság népszerűsítésének. A felkérésnél szempont volt, hogy a fórum hallgatósága pro és kontra véleményeket ismerhessen meg. Az előadókról bővebben itt olvashattok. A szakmai fórum időpontja és helyszíne: Sopron, 2011. június 3. Pannónia Szálló A részvétel ingyenes, csupán regisztrációra van szükség.
Jövőkép Környezetvédelmi Fórum Sopronban - 2011 május
Kapcsolódó hírek
A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.
2021.01.11 | aron2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.
2020.12.29 | aronTérképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!
2021.02.03 | aron