Szervezetünk, a Magyar Kerékpárosklub azon dolgozik, hogy a közlekedés városainkban, településeinken hatékony, gyors és kényelmes legyen mindenki számára. Ma azonban nem ez a helyzet, a személygépkocsik túlzott, esetenként értelmetlen használata sokaknak nem teszi lehetővé, hogy gyorsan és kényelmesen eljussanak céljukhoz. Ezért támogatunk minden olyan közlekedési, forgalomtechnikai intézkedést, amely a közösségi vagy éppen a kerékpáros közlekedés előnyben részesítésére és az alkalmanként indokolatlan egyéni gépjárműforgalom korlátozására irányul.
A Budaörsi úti buszsáv létesítése olyan intézkedés, ami egyrészt segíti a környék lakóinak, hogy kényelmesen és gyorsan bejussanak a város belső kerületeibe. Ők eddig csak az általában egy utassal haladó autók között araszoló buszokon utazhattak. Másrészt enyhíti a belső kerületek gépjárműforgalmát, ezzel segítve ott is a helyi és bejáró lakosság közlekedését. Mert - talán sokaknak furcsán hangzik – a közlekedés nem a személygépkocsik jövését-menését, hanem az emberek célhoz jutását kell jelentse. Az ingázók érdekeit védeni kívánók számára azt javasoljuk, szavukat és lobbi erejüket arra használják fel, hogy a közösségi közlekedési hálózatok valamint a kombinált közlekedési lehetőségek fejlődjenek! Ez az igazi megoldás, ami hosszú távon működik. A városok közlekedésében nem az egyéni gépjárműnek, hanem a közösségi közlekedésnek, a gyaloglásnak és a kerékpározásnak van prioritása, és természetesen a szükséges (mással nem helyettesíthető) gépjármű-közlekedésnek - így, ebben a sorrendben.
Székesfehérvár polgármestere nyílt levélben fogalmazta meg aggályait a buszsávval kapcsolatban. Javasoljuk, próbálja ki maga is a vasutat, és ennek használatát ajánlja a városukból Budapestre utazóknak. A MÁV menetrend szerint reggel 8-ig 12 vonat indul, a gyorsvonat menetideje 1 óra, és az ára sem több, mint a üzemanyagé, amit elhasznál az autópályán araszolgatva a buszsáv miatt. És ha még a biciklijét is magával hozza, a pályaudvartól pillanatok alatt beér akár az ország házába is. Ezzel ráadásul azoknak is segít, akiknek a munkájukhoz tényleg nélkülözhetetlen autót használniuk, például szállításra.
Budapest közlekedése enyhén szólva is rossz. Ezért a város vezetésének nincs más választása, olyan intézkedések sokaságát KELL meglépnie, természetesen összehangolt módon és megfelelő előkészítést követően, amelyek sérteni fogják azok vélt érdekeit, akik a közlekedés alapegységének a személygépkocsit tartják. A Budaörsi úti buszsáv csak az első lépések egyike, nagyon sok hasonlóra van még szükség. Ehhez politikai erőre, elkötelezettségre, szakértelemre és persze bátorságra van szükség.