Facebook Instagram Youtube

Kell-e buszsáv a Budaörsi útra? A Magyar Kerékpárosklub álláspontja

Kell-e buszsáv a Budaörsi útra? A Magyar Kerékpárosklub álláspontja
2011.06.02
Szervezetünk, a Magyar Kerékpárosklub azon dolgozik, hogy a közlekedés városainkban, településeinken hatékony, gyors és kényelmes legyen mindenki számára. Ma azonban nem ez a helyzet, a személygépkocsik túlzott, esetenként értelmetlen használata sokaknak nem teszi lehetővé, hogy gyorsan és kényelmesen eljussanak céljukhoz. Ezért támogatunk minden olyan közlekedési, forgalomtechnikai intézkedést, amely a közösségi vagy éppen a kerékpáros közlekedés előnyben részesítésére és az alkalmanként indokolatlan egyéni gépjárműforgalom korlátozására irányul.

Szervezetünk, a Magyar Kerékpárosklub azon dolgozik, hogy a közlekedés városainkban, településeinken hatékony, gyors és kényelmes legyen mindenki számára. Ma azonban nem ez a helyzet, a személygépkocsik túlzott, esetenként értelmetlen használata sokaknak nem teszi lehetővé, hogy gyorsan és kényelmesen eljussanak céljukhoz. Ezért támogatunk minden olyan közlekedési, forgalomtechnikai intézkedést, amely a közösségi vagy éppen a kerékpáros közlekedés előnyben részesítésére és az alkalmanként indokolatlan egyéni gépjárműforgalom korlátozására irányul.

A Budaörsi úti buszsáv létesítése olyan intézkedés, ami egyrészt segíti a környék lakóinak, hogy kényelmesen és gyorsan bejussanak a város belső kerületeibe. Ők eddig csak az általában egy utassal haladó autók között araszoló buszokon utazhattak. Másrészt enyhíti a belső kerületek gépjárműforgalmát, ezzel segítve ott is a helyi és bejáró lakosság közlekedését. Mert - talán sokaknak furcsán hangzik – a közlekedés nem a személygépkocsik jövését-menését, hanem az emberek célhoz jutását kell jelentse. Az ingázók érdekeit védeni kívánók számára azt javasoljuk, szavukat és lobbi erejüket arra használják fel, hogy a közösségi közlekedési hálózatok valamint a kombinált közlekedési lehetőségek fejlődjenek! Ez az igazi megoldás, ami hosszú távon működik. A városok közlekedésében nem az egyéni gépjárműnek, hanem a közösségi közlekedésnek, a gyaloglásnak és a kerékpározásnak van prioritása, és természetesen a szükséges (mással nem helyettesíthető) gépjármű-közlekedésnek - így, ebben a sorrendben.

Székesfehérvár polgármestere nyílt levélben fogalmazta meg aggályait a buszsávval kapcsolatban. Javasoljuk, próbálja ki maga is a vasutat, és ennek használatát ajánlja a városukból Budapestre utazóknak. A MÁV menetrend szerint reggel 8-ig 12 vonat indul, a gyorsvonat menetideje 1 óra, és az ára sem több, mint a üzemanyagé, amit elhasznál az autópályán araszolgatva a buszsáv miatt. És ha még a biciklijét is magával hozza, a pályaudvartól pillanatok alatt beér akár az ország házába is. Ezzel ráadásul azoknak is segít, akiknek a munkájukhoz tényleg nélkülözhetetlen autót használniuk, például szállításra.

Budapest közlekedése enyhén szólva is rossz. Ezért a város vezetésének nincs más választása, olyan intézkedések sokaságát KELL meglépnie, természetesen összehangolt módon és megfelelő előkészítést követően, amelyek sérteni fogják azok vélt érdekeit, akik a közlekedés alapegységének a személygépkocsit tartják. A Budaörsi úti buszsáv csak az első lépések egyike, nagyon sok hasonlóra van még szükség. Ehhez politikai erőre, elkötelezettségre, szakértelemre és persze bátorságra van szükség.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron