A válaszadók 43%-a használta kerékpárját közlekedésre országos szinten, míg Budapesten ez az arány 15% volt. A túrázási célú használat országosan 9%, Budapesten 15% volt.
A közlekedési célú kerékpárhasználati arányok lassú növekedést és szezonalitást mutatnak. Látványos növekedés a használat gyakoriságában érzékelhető: azaz országos szinten szezononként a megkérdezettek hasonló hányada ült kerékpárra közlekedési céllal, de a mért időintervallumban sokkal sűrűbben tette ezt.
- A kerékpárral közlekedőknek a kerékpár az elsődleges és szinte kizárólagos közlekedési eszközévé. A kérdezett 14 napból legalább 10 alkalommal, azaz minden hétköznap kerékpárral közlekedők aránya 2012 szeptemberében döntött csúcsot: 63% volt. 2013 májusában ugyanez az arány 59% volt.
- Országosan a megkérdezettek 9%-a túrázott* kerékpárjával májusban. Ugyanez az arány Budapesten 15% volt, ami a valaha mért legmagasabb arány.
- A túrázás főként a fővárosban és megyeszékhelyeken, Közép-Magyarországon és a Közép-Dunántúlon jellemző a magasabb iskolai végzettségűek körében, 50 éves korig.
- A túrázás nemek szerint kiegyenlített, míg a kizárólag közlekedési célú kerékpárhasználók körében a férfiak vannak többen.
- A válaszadók csupán 3% használta kerékpárját kizárólag túrázásra, de közlekedésre nem. Ők főként magasabb iskolai végzettségűek, budapestiek és 30 évesnél fiatalabbak.