Facebook Instagram Youtube

Kerékpárhasználat 2013 májusában

Kerékpárhasználat 2013 májusában
2013.06.16
A válaszadók 43%-a használta kerékpárját közlekedésre országos szinten, míg Budapesten ez az arány 15% volt. A túrázási célú használat országosan 9%, Budapesten 15% volt.

A válaszadók 43%-a használta kerékpárját közlekedésre országos szinten, míg Budapesten ez az arány 15% volt. A túrázási célú használat országosan 9%, Budapesten 15% volt.

A közlekedési célú kerékpárhasználati arányok lassú növekedést és szezonalitást mutatnak. Látványos növekedés a használat gyakoriságában érzékelhető: azaz országos szinten szezononként a megkérdezettek hasonló hányada ült kerékpárra közlekedési céllal, de a mért időintervallumban sokkal sűrűbben tette ezt.


-    A kerékpárral közlekedőknek a kerékpár az elsődleges és szinte kizárólagos közlekedési eszközévé. A kérdezett 14 napból legalább 10 alkalommal, azaz minden hétköznap kerékpárral közlekedők aránya 2012 szeptemberében döntött csúcsot: 63% volt. 2013 májusában ugyanez az arány 59% volt.


-    Országosan a megkérdezettek 9%-a túrázott* kerékpárjával májusban. Ugyanez az arány Budapesten 15% volt, ami a valaha mért legmagasabb arány.


-    A túrázás főként a fővárosban és megyeszékhelyeken, Közép-Magyarországon és a Közép-Dunántúlon jellemző a magasabb iskolai végzettségűek körében, 50 éves korig.


-    A túrázás nemek szerint kiegyenlített, míg a kizárólag közlekedési célú kerékpárhasználók körében a férfiak vannak többen.


-    A válaszadók csupán 3% használta kerékpárját kizárólag túrázásra, de közlekedésre nem. Ők főként magasabb iskolai végzettségűek, budapestiek és 30 évesnél fiatalabbak.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron