Facebook Instagram Youtube

Kerékpáros Szakmai nap - most már Székesfehérváron is

Kerékpáros Szakmai nap - most már Székesfehérváron is
2013.11.13
2013. November 13-án Székesfehérváron is sikerült az önkormányzattal közös szakmai napot szerveznünk.
2013. November 13-án Székesfehérváron is sikerült az önkormányzattal közös szakmai napot szerveznünk. Ebben nagy szerepe volt a helyi Critical Mass-nak, ugyanis tavasszal ennek keretében fogalmazódott meg az igény a találkozóra, ahol elsősorban az új belvárosi közlekedési rend miatt, még aláírásokat is gyűjtöttek.
 
 
Szervezetünk már nagy gyakorlattal rendelkezik hasonló események megtartásában. Megtanultuk az évek alatt, hogy csak akkor lehet hatékony egy ilyen szakmai nap, ha az önkormányzat részéről mindenki ott van, aki munkája révén érintett közlekedési és városüzemeltetési kérdésekben. Itt Székesfehérváron nagy segítségünkre volt  nyitottságával Dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere.
 
 
Az önkormányzat részéről jelen volt a polgármesteren kívül (aki végig aktív résztvevője volt az eseménynek) Égi Tamás alpolgármester, a Városgondnokság, a Városüzemeltetés, az Önkormányzat Közlekedési Iroda és a Rendőrség képviselője.
A Magyar Kerékpárosklub központjából László János elnök és Kilián Zsolt közlekedésszakmai tanácsadó, Székesfehérvár és Térsége területi szervezettől pedig Kiss Csaba szakmai vezető és Fődi Attila, a Critical Mass főszervezője vett részt. Meghívásunkra megjelentek a Gaja Környezetvédő Egyesület munkatársai is. 
 
 
Bemutattuk a fenntartható  közlekedés fejlődésének irányelveit, a kerékpáros közlekedés fejlesztésének eszközeit és módszereit hazai és külföldi példákon keresztül. A prezentációnkban nagy hangsúlyt kaptak a kerékpáros Útügyi Műszaki Előírásokban szereplő főbb kerékpárforgalmi létesítmények, azok Székesfehérváron való alkalmazásainak lehetőségei.
 

Dr. Cser-Palkovics András polgármester bemutatta a közeljövő terveit: fejlesztések várhatóak a Várkörúton, a Rákóczi úton és a Mártírok útján is. Remélhetőleg több egyirányú utca is megnyitásra kerül mindkét irányba kerékpárforgalom részére. A Belváros sétáló övezetének forgalmi rendjét a tapasztalatok értékelése után kívánják a szükséges irányba változtatni, ezek alapján döntenek arról is, hogy egyes részeket megnyitnak-e a kerékpáros forgalom számára. A polgármester jelezte, hogy az alakuló területi szervezettől várják a kerékpáros közlekedéssel kapcsolatos problémafelvetéseket, javaslatokat, véleményeket.
 
 
A megbeszélésen az önkormányzat és a Magyar Kerékpárosklub, valamint a Critical Mass részéről megfogalmazódott az együttműködés igénye annak érdekében, hogy Székesfehérvár élhetőbb, egészséges, kerékpárosbarát város legyen. 
 

 
Fotók: Fődi Attila
 
 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron