Facebook Instagram Youtube

Mentsd meg Kerékpárosklubot, és tarts ki mellette!

Mentsd meg Kerékpárosklubot, és tarts ki mellette!
Mindig az év első hétvégéin készítem a Kerékpárosklub pénzügyi tervét. 10-12 éve nagy nehézségeink voltak, előfordult hogy csúsztak a fizetések, nyárra lefeleződött a munkaidő. Ebből a segítségetekkel kigazdálkodtuk magunkat, sőt tartalékot is képeztünk. De a 3 éve jött árrobbanással ez lassan apadni kezdett, és idén el is fogyhat. Pár napja elvesztettük a főtámogatónkat, és a tárolórendszereinkből is kevesebbet rendeltek tavaly a fogyatkozó fesztiválok. Ezért ideje a cikkeink végére írt 1 mondatnál komolyabban szólnunk a finanszírozásunkról. Ha fontosnak tartod működésünket, kérlek olvasd el az alábbiakat.


A cikket Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke írta. Bízunk benne, hogy ez a segítségkérés eljut mindazokhoz, akik számára nemcsak az élhetőbb városok megteremtése fontos, hanem a klubunk működése és fejlődése is. Támogasd a munkánkat, hogy továbbra is a kerékpárosbarát Magyarországért dolgozhassunk!

A Critical Mass mozgalommal idén 20 éve újraalakított Kerékpárosklub úttörő a saját közösségtől függő, így minden mástól független működési modellben. Ezáltal országosan és Budapesten is rengeteg eredménnyel járulhattunk a biztonságosabb kerékpározáshoz. 2006-tól taggyűjtő szervezetté váltunk, hogy idővel lehessen rendes irodánk, számonkérhető munkatársaink, saját mérnökünk. Köszönet ezért kitartó támogatóinknak, akikre két évtizede támaszkodhatunk.

A működési modellt egyre több értékes civil szervezet kezdte alkalmazni, idővel a sajtó is, ami nagy változásokat hozott. Fontosabbnál fontosabb ügyek kerülnek a civil "piac" pultjaira. Taglétszámunk és 1%-unk így sem zuhant be, de a növekvő versenyt megéreztük. Tagjainktól évente értékelést kérünk a munkánkról. Az osztályzatok növekedtek, majd magas szinten ragadtak, nincs nyoma komoly elégedetlenségnek, pedig sok feladatra nem jut kapacitásunk. Viszont az infláció mértékét követő tagdíjunk épp egy mindenki számára nehezebb gazdasági helyzetben lépte át a 10 ezer forintos lélektani határt.

Attól hogy nyomatékosabban kérem, senkinek sem lesz több pénze civil finanszírozásra. Valami hatása mégis lehet, és nekünk nem kell sok. Nem csődben vagyunk, csak időben érzékelünk egy hosszabb távon fenntarthatatlan pályát, így azoktól kérünk segítséget akikért dolgozunk, hogy eljuthassunk a te utcád vagy túraútvonalad biztonságosabbá tételéhez, a téged jobban védő környezet és szabályok kilobbizásához is. A klub elnöksége társadalmi munkában dolgozik. Viszont 5 munkavállalónk túlterheltséggel végzi a munkáját, civil szektorra jellemző fizetésért, amit muszáj lenne érdemben emelnünk, de mivel a tagdíjak éves inflációs emelése is nehéz lépés, így a taglétszám növekedése jelenthet megoldást. A döntések még nem születtek meg, de úgy gondoltam nem is maradhatunk egyedül ebben, és hozzátok fordulok segítségért.

Ennek formáiból hetet gyűjtöttem össze, közülük több egy fillérbe sem kerül:

  1. Lépj be vagy vissza Kerékpárosklubba, ami olcsóbb bringajeggyel, baleset- és felelősségbiztosítással, illetve korlátozott lopásbiztosítással is járhat:
    https://kerekparosklub.hu/klubtagsag

  2. Nekünk ajánld fel az 1%-od, és tarts ki mellettünk ameddig rászolgálunk.
    Magyar Kerékpárosklub / 18245402-2-43

  3. Szavazz ránk még ma! Döntősök lettünk az év civil szervezete szavazáson. A budapesti városháza jelképes kulcsát és 5 millió forintot nyerhetünk. Ráadásul a kulccsal nagy terveink vannak, ami nektek is tetszeni fog! Itt szavazhatsz legkésőbb keddig: https://budapest.hu/nyitott-budapest/civil-szervezeteknek/ev-fovarosi-civil-szervezete-dij

  4. Ha teheted, támogasd a klubot rendszeres vagy egyszeri adománnyal! Mindennek örülünk, de egy havonta ismétlődő ezresnek jobban, mint egy egyszeri tízezresnek. Persze lehet mindkettő is.
    Banki utalással: Magyar Kerékpárosklub 10700488-48619307-51100005
    Paypalon: https://kerekparosklub.hu/adomanyozok

  5. Nézz be a webshopunkba, hátha megtetszik valami: 
    https://kerekparosklub.hu/termekek

  6. Segíthetsz új főtámogatót szerezni, ha van kapcsolatod olyan céghez akinek profilba vág egy kerékpározást növelő szervezet saját márkát is erősítő támogatása, így közösek lehetnek az eredményeink is. Bárcsak újra találnánk vállalható, hosszú távú partnert! Emellet céges támogató tagságunk is van:
    https://kerekparosklub.hu/intezmenyi-partolo-tagsag

  7. Végül a legfontosabb! A Critical Mass óta mindig sokszorozással értünk el lehetőségeinket százszorosan meghaladó dolgokat. Miért ne próbálnánk most is? Kérjük beszélj és írj a szavazásról, tagságról, 1%-ról annyi embernek, ahánynak tudsz. Most a mindjárt záródó szavazás a legfontosabb, de közeledik az 1% kampány is. Ezzel közvetve is segíthetsz, ha személyesen nem tudsz.

+1. Kövesd a közösségi médiában írt bejegyzéseinket és reagálj azokra. Így az algoritmusok nagyobb elérést biztosítanak, ami segíti a munkánkat.

Nagy dolgokat tettünk már sok ezren, és túljutottunk több gazdasági válságon is, ezért biztos vagyok benne, hogy ebből az alagútból is megerősödve jövünk ki.

De ehhez csak ti adhattok biztos hátteret!

Köszönettel,

Kürti Gábor (Kükü) , Magyar Kerékpárosklub

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron