- a rakparti gyalog-kerékpárút (amennyiben a járdán marad) balesetveszélyes, a kerékpáros forgalom miatt sétálni nem lehet, eső után napokig áll rajta a víz, esőben pedig a párhuzamosan elhaladó autók fröcskölik fel a vizet derékmagasságig.
- A Falk Miksa utcai átkelés lehetősége gyakorlatilag már a Hollán Ernő utcai átalakítással ellehetetlenült, oda nagy kerékpáros forgalmat vezetni felelőtlenség volna. Egyéb megoldás híján azonban ma sokan erre kelnek át, számottevő konfliktust okozva a gyalogosoknak. (A Peter Falk szobor a látványtervek szerint nem foglalná el a helyet a kerékpárosok be- és kihajtása elől.)
- A Harmadik lehetőség (egyben a legszomorúbb történet) a Pozsonyi út és a Balassi Bálint közti kerékpáros kapcsolat megfelelő minőségű kialakításának elszalasztása volt. Az aluljáró zebrával történő kiváltása kiváló lehetőséget adott volna a két kerület közti kerékpáros kapcsolat biztosítására. Szervezetünk többször felhívta a figyelmet ennek szükségességére, a Margit híddal és a körúttal való kapcsolat kialakítására, eredménytelenül. A Pozsonyi úti - a megfelelő minőségű átkeléshez szükséges - kerékpárút helyén ma teraszok állnak, az aluljáró helyén - sajnos kicsit a kerékpáros átkelés optimális nyomvonalába benyúlva - zebrát festettek fel. (A csomópontban uralkodó állapotokat kiválóan illusztrálja a következő videó)
Minden utcából mintaprojektet! - az V. kerületi átépítések margójára
Kapcsolódó hírek
A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.
2021.01.11 | aron2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.
2020.12.29 | aronTérképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!
2021.02.03 | aron