Facebook Instagram Youtube

Pályázati siker – EU-s támogatást nyertünk önkénteseink és munkatársaink továbbképzésére

Pályázati siker – EU-s támogatást nyertünk önkénteseink és munkatársaink továbbképzésére
2011.07.11
 Ősztől önkénteseinknek és aktivistáinknak lehetősége nyílik arra, hogy különböző európai kerékpáros szervezetek által rendezett konferenciákon továbbképezzék magukat a közlekedés célú kerékpárhasználat témakörében. Ellátogathatnak több nagyvárosba, a helyszínen tanulmányozhatják azokat a példákat, melyeket itthon is célszerű lenne alkalmazni, vagy kevésbé fejlett városokban segíthetnek megoldásokat találni a helyi szervezet munkatársainak és aktivistáinak.

 

Ősztől önkénteseinknek és aktivistáinknak lehetősége nyílik arra, hogy különböző európai kerékpáros szervezetek által rendezett konferenciákon továbbképezzék magukat a közlekedés célú kerékpárhasználat témakörében. Ellátogathatnak több nagyvárosba, a helyszínen tanulmányozhatják azokat a példákat, melyeket itthon is célszerű lenne alkalmazni, vagy kevésbé fejlett városokban segíthetnek megoldásokat találni a helyi szervezet munkatársainak és aktivistáinak.

A Kerékpáros Akadémia Önkéntesei (Volunteers of Cycling Academy - VOCA) kezdeményezés célja az európai kerékpáros érdekképviseleti szervezetek aktivistáinak és önkénteseinek továbbképzése az alábbi területeken és módokon:

  • Korszerű kerékpárosbarát infrastruktúrákkal kapcsolatos ismeretek és kompetenciák fejlesztése: meglévő példák helyszíni tanulmányozása különböző Uniós városokban valamint a műszaki hátterek és az alkalmazandó irányelvek elméleti tanulmányozása;
  • Szervezetek közti tapasztalatcsere, jó példák megosztása és megvitatása;
  • Figyelemfelhívó kampányokkal kapcsolatos kommunikációs ismeretek fejlesztése, valamint önkormányzatokkal, közlekedési szakemberekkel, gépjárművezetőkkel, rendőrökkel és helyi lakosokkal történő együttműködést segítő ismeretek fejlesztése.

A résztvevők a projekt keretében egyrészt ellátogathatnak azokba a városokba, ahol a közlekedésben kerékpárosok aránya (modal share) magas vagy növekvő tendenciát mutat - ilyen pl. Bécs és Koppenhága. A helyszínen tanulmányozhatják a sikertényezőket, melyek révén egyre több ember vált autóról kerékpárra. Másrészt e téren kevésbé fejlett városokba is ellátogathatnak, ahol szintén a helyszínen tanulmányozhatják a fejlesztésre szoruló elemeket, és konkrét javaslatokat dolgoznak ki ezek megvalósítására . E tanulmányutak során a résztvevők összehasonlítják a meglátogatott városok közlekedési rendszereit, követhető példákat keresnek, valamint megfogalmazzák a helyi vagy EU-s szinten megoldandó problémákat.

Az együttműködés egyik terméke egy mindenki számára elérhető és felhasználható dokumentum lesz, melyben a résztvevők a szerzett ismeretek és tapasztalatok alapján összefoglalják a megoldandó problémákat és a legjobb gyakorlatokat, összesítik az európai kerékpárosok igényeit és a kerékpárosbarát megoldások alkalmazását gátló tényezőket is. Reményeink szerint ez a dokumentum hivatkozási alapot képezhet későbbi EU-s irányelvek és szabályozások felállításához a fenntartható közlekedés terén.

Hogy pontosan mely szervezetek vesznek majd részt a kezdeményezésben, még nem végleges, minden országban helyi szinten bírálják el a pályázatot. A pályázatban az alábbi szervezetek szerepelnek:

Az MK részéről elsősorban területi szervezetek aktivistái és a szakmai munkacsoportokban dolgozó önkéntesek, valamint a munkatársak fognak részt venni a kezdeményezésben, a részletek még kidolgozás alatt. Először azt kell kidolgoznunk a lengyel projektvezetőkkel közösen, hogy tényleges szakmai tartalmat rendeljünk a konferenciákhoz - mely városokban mely konkrét kérdésekkel érdemes foglalkozni, melyik helyszínen milyen probléma vagy megoldás mutatható be a leghatékonyabban. Ezt legkésőbb őszre körvonalazzuk, addigra az önkéntesek kiválasztásának módjáról is többet fogunk tudni.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron