Facebook Instagram Youtube

PM 10 csökkentési törvénytervezet - MK siker

PM 10 csökkentési törvénytervezet - MK siker
2011.08.10
Cimkék: Érdeklődőknek
A Magyar Kerékpárosklub júniusban megfogalmazta álláspontját a Környezetügyért Felelős Államtitkárság kisméretű szállópor (PM10) koncentrációjának csökkentésére irányuló tervezetéről.

A Magyar Kerékpárosklub júniusban megfogalmazta álláspontját a Környezetügyért Felelős Államtitkárság kisméretű szállópor (PM10) koncentrációjának csökkentésére irányuló tervezetéről.

Az anyagban két dolgot tartottunk problémásnak, az egyik, hogy szerepelt benne az alábbi szöveg: „...módosítani kell a KRESZ-t a kerékpáros és a motorkerékpáros közlekedés buszsávból történő kitiltása érdekében.” A másik javaslat a hivatali személygépkocsi használat elszámolásának környezetbarát átalakítására vonatkozott, azt ösztönözve, hogy a kisebb fogyasztású gépjárműveket használják.

A Magyar Kerékpárosklub megfogalmazta, hogy egyetért a törekvéssel, de igazságtalannak tartja, hogy míg a gépkocsival munkába járók adómentes jövedelem-kiegészítést kapnak, a kerékpárral közlekedők nem részesülnek semmilyen juttatásban.

A minisztériumhoz eljutatott levelünk meghallgatást nyert és választ is kaptunk, melyből kiderül, hogy a buszsávok használatának korlátozására vonatkozó javaslat kikerült a tervezetből, a másik javaslatunkkal is egyetértenek és vizsgálják a megvalósítás lehetőségét.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron