Facebook Instagram Youtube

Résztvettem az Univerzum szívdobbanásában a Gellért téren

Résztvettem az Univerzum szívdobbanásában a Gellért téren
2012.10.29
Az MVH Tekergők egyik csapattagjának BAM! élménybeszámolóját olvashatjátok alább:

Az MVH Tekergők egyik csapattagjának BAM! élménybeszámolóját olvashatjátok alább:

"Városi kerékpáros életem egy Belgiumban töltött iskolai évvel kezdődött. Ezzel a tapasztalattal könnyebb volt azután itthon (Budapesten) is bicóra pattanni. Bár a nagyobb forgalmú utakon nem szívesen tekerek, a belváros kis utcáin annál inkább. Mindig örömmel tölt el, hogy nem kell buszra várni, akkor indulok, amikor akarok, mégis általában gyorsabban megteszem az A és B pont közötti távolságot két keréken, mint tömegközlekedéssel. Jó látni azt is, hogy egyre több a „nekünk” kedvező infrastrukturális fejlesztés: kerékpárutak, buszos-biciklis sávok, az egyirányú utcákba való behajthatóság, stb.

Aznap kis kitérőt és korábban kelést jelentett a Bringásreggelin részt venni, különösen, hogy akkor jöttek be 5 Celsius fok körüli reggelek, abszolút megérte a fáradságot. Mire legurultam a Szabadság-híd lábához, már melegem volt, kisütött a nap, egy mosolygó óriás pedig tárt karokkal invitált, hogy vegyek részt az Univerzum szívdobbanásában – komolyan ilyen szöveget nyomott valamelyik aktivista :)

Gyorsan begyűjtöttem a kakaós csigát, almát, gyümölcslét, szórólapot; aztán félreálltam, hogy elkortyolgassam a forró fekete kávét, miközben a világörökségi panorámában gyönyörködöm.

Közben befutott egy ismerős, csevegtünk, majd feltöltődve átgurultunk a pesti oldalra, s ki-ki a maga munkahelyére. Később sikerült logolni a BAM-os netes felületre, s még a csapat keretbe is befértem (tavaly sajnos nem sikerült). Jó volt a napom, és sok érdekeset olvastam a Kerékpárosklub Kerékpáros Kisokosában: üdvözölt új KRESZ szabályokat, és azok értelmezését, jótanácsokat a mindennapos kerékpározáshoz. A tudást, és a kiskönyvet is aztán továbbadtam kollegáknak és ismerősöknek. Én magam felvértezettebben tekerek azóta, és naplózom a kilométereket. Mindez az élmény és ismeret pedig arra késztetett, hogy belépjek a Kerékpárosklubba, tagdíjammal hozzájárulva a város további biciklis fejlesztéseinek megvalósításához. S habár nem mindig tudok egészen szabályosan közlekedni (pl. járdázom, mert nagy az autós forgalom), igyekszem betartani az előírt, s az illedelmességi szabályokat, hogy viselkedésemmel elősegítsem az együtt közlekedést autósokkal, gyalogosokkal, más kerékpárosokkal. Bár számomra a BAM nélkül is evidens, hogy bringázzak a városban mindenfelé, örömmel csatlakozom, hogy így együtt, s kiemelve jó példát mutathassunk azoknak, akik még nem fedezték fel a kerékpározás örömét. Ja, és Bringásreggeli lehetne akár minden nap a kampány folyamán! :) "

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron