Facebook Instagram Youtube

Shared Mobility Kerekasztal

Shared Mobility Kerekasztal
2014.12.15
December 4-én került megrendezésre a „Shared Mobility” Kerekasztal a Regionális Környezetvédelmi Központ (REC) rendezésében a SEiSMiC projekt támogatásával.

December 4-én került megrendezésre a „Shared Mobility” Kerekasztal a Regionális Környezetvédelmi Központ (REC) rendezésében a SEiSMiC projekt támogatásával.

A rendezvény célja a megosztáson alapuló közlekedési szolgáltatások bemutatása, a szakértők, döntéshozók és szolgáltatók egy asztalhoz ültetése volt. A kerekasztal délelőtti előadásaiban bemutatkoztak a főbb hazai szolgáltatók, a délutáni műhelymunka pedig az interaktivitás és a pertnerek közötti kommunikáció jegyében telt. 

A megnyitó előadást Mezei Csaba, a REC munkatársa tartotta. Röviden bemutatta mivel foglalkozik a Regionális Környezetvédelmi Központ, mi is az a közösségi gazdaság, milyen közösségi szolgáltatásokkal, megosztáson alapuló közlekedési módokkal találkozhatunk és mire van szükség annak érdekében, hogy ezek hazánkban is sikeresen elterjedjenek.
 
Heves Gábor (REC) “Új mobilitás szolgáltatók, és a megosztott közlekedés jó példái az EU-ban” című előadásában magyar és nemzetközi példák segítségével vezette fel a konferencia témáját. Hazánkban működik már több közbringa rendszer, vannak népszerű telekocsi szolgáltatásaink, illetve Budapesten más carsharing rendszer is működik.
 
Sződi János, az Avalon ügyvezetőjének segítségével betekintést nyerhettünk a carsharing rendszerek világába. Egy érdekesség, hogy mivel a felhasználóknak nincs szükségük saját autóra, ezért egy közösségi autó kiválthat akár 10 magánt is. A cég jelenleg 4 publikus állomást üzemeltet a belvárosban.
 
 
Prácser Attila az Oszkár társalapítója a telekocsi rendszerek működéséről beszélt . Az autónk szabad ülőhelyeinek megosztásával nem csupán saját költségeinket csökkenthetjük, de akár társadalmi hasznot is hajthatunk. Javul a kihasználtság, így csökken a felesleges gépkocsihasználat vagy éppen olyan helyekre is eljuthatunk, ami a közösségi közlekedés szolgáltatási területén kívül esik.
 
Dalos Péter, a BKK üzemeltetési főmunkatársának előadásából megtudhattuk milyen előnyöket hoz egy város életébe a közbringa. A budapesti MOL Bubi sikere számos népszerű innovatív megoldásnak köszönhető, ilyen például az extratámasz, aminek köszönhetően sosem találkozhatunk teli dokkolóállomással. A rendszer jövőre 21 állomással, 2016-ban pedig várhatóan további 120-al bővül.
 
A kerekasztal eredményeként hamarosan elindulnak egy megosztáson alapuló közlekedési szolgáltatókkal foglalkozó szakmai szervezet megalapításának előkészületei.
 
 

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron