Facebook Instagram Youtube

Számláló - Eredmények

Számláló - Eredmények
2011.06.07
Itt olvashatjátok a számláló által generált adatokból összeállított statisztikákat, melyeket folyamatosan frissítünk.

Itt olvashatjátok a számláló által generált adatokból összeállított statisztikákat, melyeket folyamatosan frissítünk.

Megmutattuk, hogy sokan vagyunk!

IN ENGLISH >>

A főváros által készíttetett kerékpáros forgalomfelvételek összefoglalója szerint az Astoria csomópont kerékpáros forgalma munkanapokon 1997 óta közel 7-szeresére nőtt! Ami pedig a Múzeum körút Astoria felé vezető kerékpár sávját illeti: a biciklisek kijelenthetik, hogy sokan tekerünk egy olyan új kerékpársávban, ami jelenleg még a „semmibe” vezet. A számláló automata segítségével több hónap megfigyeléseit tudjuk most már bemutatni, ami az eddigi kézi számolásokhoz képest rengeteg plusz információt jelent. A hőmérséklet csökkenése mellett a bringások száma kevésbé változott, a forgalomnagyságot a kiadós esőzések képesek jelentősen befolyásolni. A júliusi indulás óta több, mint 200.000 kerékpárost sikerült megszámolni, ami egy pozitív visszajelzés lehet a bringások és a városvezetés számára is. A havi átlagforgalmakat elnézve a kerékpársáv(ok)ra nagyobb igény van, mint valaha.

IdőszakMunkanapok átlagos forgalmaPihenőnapok átlagos  forgalmaNapi átlaghőmérséklet
augusztus1012 k.páros/nap463 k.páros/nap22,4°C
szeptember955 k.páros/nap384 k.páros/nap16°C
október829 k.páros/nap381 k.páros/nap10,3°C
november715 k.páros/nap359 k.páros/nap9,6°C
december301 k.páros/nap125 k.páros/nap-0,4°C
január364 k.páros/nap175 k.páros/nap1,6°C
február415 k.páros/nap218 k.páros/nap1,8°C
március716 k.páros/nap332 k.páros/nap8,6°C
április1228 k.páros/nap510 k.páros/nap15,3°C
május1542 k.páros/nap631 k.páros/nap18,6°C

Az eddigi legnagyobb kerékpárforgalmat a 2010. szeptember 22-ei Critical Mass órái jelentették. Szám szerint 1903 biciklit számolt a berendezés aznap, ami érdekes módon a napi átlagforgalomnak „csupán” a duplája. A budapesti kerékpárkultúra már nem csupán egy felvonulás, egy múló hóbort! Már része a mindennapoknak! A heti és a napi forgalom átlagos lefolyása egyértelműen mutatja, hogy a mért keresztmetszetben a kerékpár elsősorban közlekedési alternatívaként, nem pedig szabadidős tevékenységként jelenik meg. Kiugró a munkanapok forgalma a reggeli (8-10) és a késő délutáni (16-20) órákban. A napi összes forgalom fele a csúcsórai időszakokban, 6 óra alatt jelenik meg. A bringások 90%-a reggel 7 és este 10 között teker. A munkanapok kerékpáros forgalma a pihenőnapok forgalmának duplája. Sajnos a párhuzamos gépjárműforgalom nagyságát csak a Kálvint tér átépítésének befejezése után tudjuk összehasonlítani a mért kerékpárforgalommal. Az FKF Zrt. által a Múzeum körúton üzemeltetett detektor az átépítés ideje alatt nem működik.

Megjegyzések:

1. A korábbi évek kézi számlálásainak összefoglalóját http://www.mobilitasihetbudapest.hu honlapon tudod elolvasni. (direkt link: Kertesy Géza: Kerékpárforgalom-számlálás, tanulságokkal 2. A számláló detektora felett nem tökéletes a vízelvezetés. A kiadós esőzések idején a kerékpársáv víz alatt áll, a forgalomnagyság csökkenése ilyenkor bizonyos mértékig azzal is magyarázható, hogy a biciklisek kívül esnek az érzékelő hatáskörén. 3. A CM napján a mérőeszköz meghibásodása miatt a reggeli 5-9 óra közötti mérések „elvesztek”. 4. Ahogy korábban már írtuk, a számláló a próbaüzem alatt mutatott működési rendellenességeket, azonban a szeptemberi leállástól eltekintve a tárolásra került adatokat megbízhatónak tekinthetjük.

A mérési eredmények a következő diagramokon keresztül mutatjuk meg:

1. Napi átlagos kerékpárforgalom lefolyása 
2. A kerékpárforgalom eloszlása a hét egyes napjain
3. 2010 augusztus havi kerékpárforgalom
4. 2010 szeptember havi kerékpárforgalom
5. 2010 október havi kerékpárforgalom
6. 2010 november havi kerékpárforgalom
7. 2010 december havi kerékpárforgalom
8. 2011 január havi kerékpárforgalom
9. 2011 február havi kerékpárforgalom
10. 2011 március havi kerékpárforgalom
10. 2011 április havi kerékpárforgalom
11. 2011 május havi kerékpárforgalom

Korábbi pubilikált eredmények:
A számláló adatainak elemzése: július-augusztus-szeptember
A kerékpáros forgalom méréséről - tanulmány
A számláló háttér adatbázisa letölthető XLS-ben:
Teljes adatbázis: [kerákpár/15perc]

2010 július havi adatok minden napi [kp/óra] értékek
2010 augusztus havi adatok minden napi [kp/óra] értékek
2010 szeptember havi adatok minden napi [kp/óra] értékek
2010 október havi adatok minden napi [kp/óra] értékek
2010 november havi adatok minden napi [kp/óra] értékek
2010 december havi adatok minden napi [kp/óra] értékek
Éves adatok 2010: minden hónap minden napjára [kp/nap] értékek
2011 január havi adatok minden napi [kp/óra] értékek
2011 február havi adatok minden napi [kp/óra] értékek
2011 március havi adatok minden napi [kp/óra] értékek
2011 április havi adatok minden napi [kp/óra] értékek
2011 május havi adatok minden napi [kp/óra] értékek
2011 június havi adatok minden napi [kp/óra] értékek

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron