Idén teljesen új koncepció mentén, hét nagyobb városban szerveztünk kampányt a munkába bringázás népszerűsítésére: hirdettünk köztéri felületeken, a közösségi felületeken és a helyi médiában, ahol cikkeket is megjelentettünk, illetve szerveztünk workshopokat a kerékpárosbarátságra nyitott cégek számára arról, hogy miért érdemes és hogyan lehet segíteni a dolgozók munkába járását.
Nyereményjátékok
Ilyen, városokra szabott népszerűsítő kampányunk eddig még nem volt. Minden egyes érintett településen külön-külön indítottunk a bringás közlekedést népszerűsítő játékot. A csatlakozóknak városonként több hetük volt arra, hogy praktikus nyereményekért, megfelelő hashtaggel töltsenek fel képeket a közösségi oldalaikra, és mutatták meg ismerőseiknek, barátaiknak, ők merre járnak munkába kerékpárral. Az összesen közel háromezer megosztott kép révén több tízezer ember láthatta, hogy bringával is lehet, érdemes és élvezetes munkába járni.
A közösségi oldalakra (Facebook és Instagram) feltöltött képek száma szerint a következő sorrendet állíthatjuk fel:
- #budapestenbringazom
- #szegedenbringázom
- #debrecenbenbringázom
- #gyorbenbringazom
- #fehérváronbringázom
- #kecskemetenbringazom
- #miskolconbringázom
A posztolók között bringás kiegészítőket, eszközöket, táskákat, ajándékokat sorsoltunk ki a stevensbikes.hu, a hello Bringás és a Kellys Bicycles jóvoltából, és az összes résztvevő szurkolhatott, hogy övé lehessen egy, a Kruz Bike Company által felajánlott személyre szabott városi kerékpár.
Ide kattintva eléred a nagyfelbontású verziót, töltsd le és keresd meg a képedet!
Workshopok
A workshopokon bemutattuk az ország és az adott település kerékpáros helyzetét. Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese vezette be a hallgatóságot a hazai kerékpározás helyzetébe, és Árva János klubtag részletezte a kerékpáros munkába járás számos egyéni, társadalmi és céges előnyét, majd adott könnyen használható tippeket a kerékpárosbarát céggé váláshoz. A Kerékpárosklub helyi szervezetei és partnerei bemutatták kerékpáros szempontból az adott várost, a helyi cégek - összesen jó tucatnyi - pedig saját jó gyakorlataikat.
- Budapesten kiderült, hogy cégként is fent lehet tartani kerékpárflottát;
- Székesfehérváron, hogy ha kell egy autóipari beszállító is lobbizik kerékpárútért;
- Győrben, hogy az autópolisz egyszer már volt és még lehet is kerékpárosbarát;
- Miskolcon, hogy arányaiban többen bringáznak, mint a fővárosban;
- Kecskeméten, hogy ugyan még sok helyen elhanyagolt és ódivatú a kerékpáros infrastruktúra, de igazán kerékpáros városnak számít;
- Szegeden láttunk olyan céget, ahol pótszabadságot kapnak a bringával járók;
- Debrecenben pedig kiderült, hogy bár hiányos az infrastruktúra, ez sokszor nem akadályozza a bringával közlekedőket.
A kerékpárosbarát cégek sem maradtak ki a nyertesek közül, a jó gyakorlatokat bemutató vállalatok között egy öt kerékpárból álló flottát sorsoltunk ki, szintén a Kruz Bikes jóvoltából, amit a Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat nyert meg.
A Magyar Urbanisztikai Társaság és a szegedi SASMob projekt zárókonferenciáján tartott előadásban összefoglaltuk, miért érdemes, és hogyan segítenek munkába bringázni az idei kampányunkban bemutatott résztvevő cégek:
Egy sor bringás akció
A városokra szabott kampány mellett szeptemberben rekordszámú, országszerte rekordszámú, 59 helyszínen szerveztük meg a tavasszal elmaradt hagyományos bringásreggeliket és uzsonnákat a Kerékpárosklub területi szervezetei és partnerei közreműködésével.
A nyári hétvégéken frissítőkkel és motiváló szöveggel és a Kerékpárosklub Kisokosára mutató linkkel ellátott matricákkal fogadtuk a bringázókat a Dunakanyarban, a Velencei-tónál, a Balatonnál, Miskolcon, illetve Budapesten a Római parton és a bringások és gyalogosok számára megnyitott pesti alsó rakparton is - arra biztatva őket a a Facebookon és Insragramon is nagy eléréssel hirdetett Bringázz Hétköznap is kampányban, hogy a hétvégi tekerést terjesszék ki, és maradjanak a nyeregben hétköznap is. Jó hangulat volt a Velencei-tónál is:
Cikkek és oktatóvideók
Írtunk számos informatív, a különböző közösségi médiás felületeken is terjesztett cikket, amikben bemutattuk azokat a cégeket , amelyek saját szakállra szerveztek Bringázz a munkába kampányokat, és azokat a közlekedőket, akik fel sem veszik a városi dugókat okozó elodázhatatlan beruházásokat, de azok sem maradtak ki, akik mostanában váltottak bringára. A cégek számára összeszedtük, hogyan adózik a céges kerékpár idén, és hogyan lesz könnyebb céges bringaflottát felállítani jövőre, a bringára váltók számára pedig azt, hogy mire figyeljenek oda használtbringa vásárláskor, vagy hogy a bringával közlekedés és az elegáns megjelenés igenis összeegyeztethető.
Tavasszal készült még egy háromrészes videósorozat is arról, hogyan érdemes belevágni a hétköznapi bringázásba. A kis klipekben tévhiteket oszlattunk, mindennapos helyzetek bringás megoldásához adtunk tanácsokat, és ötleteket ahhoz, hogyan működjünk együtt a közlekedés többi résztvevőjével.
A MÁV-Start támogatásával vonatokon és vasutas kiadványokban is népszerűsítettük a közösségi közlekedés és kerékpár kombinálását.
A kampánynak idénre vége, de a bringázásnak nem, hiába fordul rosszra a idő. A Facebookon és Instagramon is sokakat elérve hirdetjük őszi tájékoztatónkban, hogy nem szükséges feladni a bringázást!
Mi sem szállunk le, maradjatok a nyeregben ti is egész télen, jövőre pedig megint találkozunk.
Köszönjük a támogatóink segítségét!
Szervező: Magyar Kerékpárosklub
Főtámogatók: Aktív Magyarország, BKK, Kruz Bike Company
Támogatók: Innovációs és Technológiai Minisztérium, stevensbikes.hu – Stevens Prémium Német Kerékpárok, Kellys, hello Bringás, MÁV-csoport, Ferencváros, Flowcycle, Magyar Természetjáró Szövetség, TeTT Studio.
Támogasd adód 1%-ával a Magyar Kerékpárosklub bringás fejlődésért végzett munkáját!