Facebook Instagram Youtube

XIII. kerületi fejlesztések - 2012

XIII. kerületi fejlesztések - 2012
2012.02.27
Minden nagyváros keresi az alternatív közlekedési lehetőségeket, és ebben a kerékpározásnak kitüntetett szerepe van - fogalmazott a Kerékpáros stratégia kapcsán Borszéki Gyula alpolgármester a képviselő-testületi ülésen. Mint mondta, a XIII. kerületben a várospolitika alakításában tizenöt éve kiemelt cél a kerékpáros közlekedés fejlesztése. Ennek eredményeképp ma a kerékpár hobbieszközből közlekedési eszközzé tudott válni.

Minden nagyváros keresi az alternatív közlekedési lehetőségeket, és ebben a kerékpározásnak kitüntetett szerepe van - fogalmazott a Kerékpáros stratégia kapcsán Borszéki Gyula alpolgármester a képviselő-testületi ülésen. Mint mondta, a XIII. kerületben a várospolitika alakításában tizenöt éve kiemelt cél a kerékpáros közlekedés fejlesztése. Ennek eredményeképp ma a kerékpár hobbieszközből közlekedési eszközzé tudott válni.

Elkészült a kerület kerékpáros stratégiájának a közgyűlés által időközben elfogadott tervezete, melyben rendkívül sok fontos a kerékpározást segítő elem jelenik meg - az oktatástól kezdve a szemléletformáláson át egészen az infrastrukturális beavatkozásokig. A kerékpáros oktatásra - az óvodás kortól a munkába járásig - a kerület nagy hangsúlyt kíván fordítani, ezzel példát mutatva más budapesti kerületeknek és egyéb településeknek.

Infrastrukturális intézkedéseknél kiemelten kezelik a forgalomtechnikai kisbeavatkozásokat, például - a már megkezdett - egyirányú utcák megnyitását a kerékpáros forgalom számára. Továbbá már most 187 kerékpár tárolására elegendő közterületi kerékpártámasz van elhelyezve a kerületben, melyet bővíteni szándékoznak. Ezen parkolók közül több kialakításában mi is részt vettünk. A tervezetben külön foglalkoznak a kerületet érintő turisztikai kerékpáros forgalommal is, mely már ma sem csupán átutazó jellegű az EuroVelo6-nak köszönhetően. Jelentős rekreációs forgalomnak ad helyet a Margit sziget is, melynek segítésére a kerület kerékpáros pihenőhelyeket kíván kialakítani.

Bővebb információt a kerület honlapján találhattok.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron