Támogasd 1%-kal a munkánkat!

M0-ás híd lezárása 3. rész

Hol is tart jelenleg az M0-ás lezárása?

Augusztus vége óta levelezünk a Strabag Zrt-vel, mint kivitelezővel és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-vel, mint beruházóval. Augusztus 22.-én, az M0-ás ráckevei Duna-ág feletti hídját zárták le, szeptember 5.-én pedig a nagy Duna-ág feletti, Deák Ferenc hidat. Az első esetben tájékoztatás sem volt, a második esetben a levelezésünk nyomán legalább tudtuk értesíteni a kerékpárosok jó részét. Sajnos az elmúlt 2-4 hét, továbbra sem volt elegendő arra, hogy a környéken tájékoztató táblákat helyezzenek ki az lezárásokról illetve a lehetséges kerülő utakról.

Több levelünkben is kifejtettük, hogy megértjük a felújítással járó kényelmetlenségeket, korlátozásokat, de elfogadhatatlannak tartjuk, hogy a gyalogos és kerékpáros forgalmat teljes mértékben lezárják, főleg, hogy a Csepel-szigetről a budai oldalra semmilyen elfogadható alternatíva sincs. Az illetékesek, a lezárások után hetekkel ígéretet tettek, hogy megvizsgálják a helyzetet. Közben a lezárás időtartama az eredeti dátumról, 2019. május 30.-ról 2019. augusztus 30.-ra változott, úgy, hogy még el sem kezdték az érdemi munkát.

Közben a sajtóban megjelent egy hír, miszerint a helyzet tarthatatlansága miatt, az autók számára fenntartott sávok számát 2-ről 3-ra növelik és az üzemi járdán biztosítani fogják a gyalogos és kerékpáros forgalmat.

A kivitelezővel történt újabb levélváltás után kiderült, hogy a hír igaz, csak még nincs elrendelve és engedélyezve, ezért a kerékpáros és gyalogos forgalom újboli megindulására akár még heteket is várhatunk (közben az autók részére biztosított forgalmi sávok bővítését 1 hét alatt megoldották).

Sok kerékpározó felháborodott levelét olvastuk a lezárással kapcsolatban, hiszen érthetetlen, hogy egy ekkora volumenű felújításnál, miért nem előre gondolkodtak és gondoskodtak a gyalogos és kerékpáros forgalom biztosításáról, miközben azt látják, hogy a hídon nem végeznek hétvégén munkát és pl az alábbi képen látható ráckevei Duna-ág feletti hídon, első látásra a lezárás után 3 héttel sem történt semmi olyasmi, ami miatt nem lehetne kerékpározni, akár egy elzárt folyosón (itt jegyeznénk meg, hogy a városban jóval nagyobb döccenőket és szintkülönbségeket is szó nélkül a kerékpárosok útjában hagynak a felújítások idején)

Egyelőre reménykedünk, hogy a helyzet minél hamarabb megoldódik és továbbra is fellépünk mind a beruházónál, mind a kivitelezőnél a kerékpározók érdekeiért.