Facebook Instagram Youtube

Kína dokkoló nélküli közbringás városaiban két év alatt megduplázódtak a kerékpáron megtett kilométerek

Kína dokkoló nélküli közbringás városaiban két év alatt megduplázódtak a kerékpáron megtett kilométerek
2018.08.02
Újra népszerűvé teheti a bringázást Kínában az új típusú közbringa?

Újra népszerűvé teheti a bringázást Kínában az új típusú közbringa?

Ofo bringák várakozva és használatban Kínában
(Fotó: TPG/Getty, innen)


A cikk eredetileg a BikeBiz oldalon jelent meg. Benya-Magyar Marietta fordította, Halász Áron szerkesztette.
Csatlakozz a Kerékpárosklub önkéntes fordítócsoportjához, hogy még több külföldi jó példát és újító gondolatot mutathassunk be a magyar közönségnek!


A dokkoló nélküli kerékpármegosztó rendszerek bevezetése előtt a megtett mérföldek 5.5%-a történt kerékpárral Kína városaiban. Ez mostanra több mint duplájára, 11,6 %-ra nőtt a kerékpármegosztó-rendszerekről és városfejlesztési kérdésekről szóló 2017-es fehér könyv szerint. A kínai nyelvű jelentést a pekingi Tsinghua Tongheng Innovation Institute várostervezési tanácsadó készítette.

Kínai állami adatok szerint 2018 elején 16 millió dokkoló nélküli kerékpár volt elérhető az országban, és mindegyiket átlagosan napi 3 alkalommal használták. 

A GPS nyomkövető modemmel állátott, telefonos appal feloldható kerékpárok olcsók, használatuk egyszerű, sok új embert képesek megnyerni a kerékpározásnak. A Shenzeni Közlekedési Bizottság jelentése szerint a város 500 000 közkerékpárja az autóval megtenni kívánt utazások 10%-át helyettesítették, és 13%-kal kevesebb a benzinfogyasztást eredményeztek.

A két legnagyobb kínai dokkoló nélküli kerékpármegosztó vállalat – a  Mobike és az Ofo - több mint 3 milliárd dollárnyi befektetést nyert el kockázati tőke és IT specifikus magán vállalkozásoktól.

Tavaly az Urbo – egy dublini székhelyű dokkoló nélküli kerékpármegosztó társaság - vezetője azt nyilatkozta a BikeBiznek, hogy a rendszerek lehetőséget adnak felrázni a teljes kerékpáros ágazatot, átalakítani a városi közlekedést és átformálni a városokat.

 


Csatlakozz a Kerékpárosklub önkéntes fordítócsoportjához, hogy még több külföldi jó példát és újító gondolatot mutathassunk be a magyar közönségnek!

További érdekes cikkeket fordítócsoportunktól itt olvashatsz.


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron