Facebook Instagram Youtube

Kétéves születésnapjához közelít a McDonald's - városi bringásoknak fejlesztett - ingyenes mobil appja. Megnéztük, miben fejlődött

Kétéves születésnapjához közelít a McDonald's - városi bringásoknak fejlesztett - ingyenes mobil appja. Megnéztük, miben fejlődött
2018.08.28
A McDonald’s 2016-ban feltérképezte a főváros kerékpáros útvonalait, és egyetlen mobilalkalmazásba sűrítette mindazt, amire egy biciklisnek a gyors tájékozódáshoz szüksége lehet. A szeptemberi Autómentes Napon bemutatott BringaMánia app elsősorban a nagyvárosi forgalommal még csak ismerkedő kezdők számára jelent hasznos segítséget, de a haladó bringásoknak is tartogat izgalmas funkciókat. A térképnavigáció együtt bővül a felhasználók körével, hiszen az alkalmazást a közösség visszajelzései alapján folyamatosan fejlesztik.

A McDonald’s 2016-ban feltérképezte a főváros kerékpáros útvonalait, és egyetlen mobilalkalmazásba sűrítette mindazt, amire egy biciklisnek a gyors tájékozódáshoz szüksége lehet. A szeptemberi Autómentes Napon bemutatott BringaMánia app elsősorban a nagyvárosi forgalommal még csak ismerkedő kezdők számára jelent hasznos segítséget, de a haladó bringásoknak is tartogat izgalmas funkciókat. A térképnavigáció az elmúlt két évben együtt bővült a felhasználók körével, hiszen az alkalmazást a közösség visszajelzései alapján folyamatosan fejlesztették. A térkép bővült Budapest és a Balaton, illetve a Velencei-tó környéki települések, valamint több olyan vidéki nagyváros térképével, mint Szeged, Szombathely, Győr vagy Debrecen.

A BringaMánia app úgy navigál bennünket ezen települések útjain, hogy közben minden figyelmünket a forgalomnak szentelhetjük. Tekerés közben elég csak időnként rápillantani a kijelzőre, mert az applikáció „manőverkártya” nézetében minden fontos információt egyszerre megkapunk, az útvonal hossza és a megtett táv pedig a navigációs képernyő tetején követhető. Az induláskor megadott címhez hangjelzésekkel irányít el bennünket az alkalmazás, így a kevésbé rutinosak is magabiztosan manőverezhetnek vele. Az offline is használható térképen egyszerű ujjmozdulatokkal csúszkálhatunk a nézetek között vagy zoomolhatunk részletesebb áttekintésbe. Az alkalmazással azt is nyomon követhetjük, merre tekernek éppen ismerőseink, így egy gyors chatelés után akár velük együtt is folytathatjuk a biciklizést.

AAz applikáció indulása óta a kiegészítő szolgáltatások is bővültek. Az úthiba bejelentő mellett újdonságként megjelent a Fitnesz funkció, valamint legfrissebb fejlesztésként a Kihívások. A Fitnesz funkció használatával az alkalmazás felhasználója olyan fitnesz célokat állíthat be magának, mint az adott időegység alatt letekert távolság, az elégetett kalória vagy a használati idő. Ezek teljesülését az app az alkalmazás használatával mért tekerések összesítése segítségével követi nyomon. A funkció egyszerűen használható, csak néhány plusz adatot kell megadnunk (életkor, nem, testsúly) a kalória számolásához.

A Kihívások funkció lehetőséget ad a felhasználónak, hogy csatlakozzon az alkalmazás adminisztrátora által időszakosan meghirdetett kerékpáros kihívásokhoz és versenyekhez. A közösségi kihívások esetén az alkalmazás kihíváshoz csatlakozott felhasználói közösen gyűjthetik a kihívásban célként meghatározott kilométereket vagy letekert perceket az alkalmazás használatával. A meghirdetett versenyeket pedig az adott időszak alatt legtöbbet teljesített csatlakozott felhasználó nyeri. A versengő típusú bringásoknak egy remek többlet motivációt is jelenthet ez a funkció, érdemes tehát figyelni, hogy mikor jelennek meg új kihívások az appban.

Az applikáció elindításával a McDonald’s célja az volt, hogy népszerűsítse a városi biciklizést és segítse azokat, akik még csak most merészkednek ki a budapesti forgalomba. Az új útvonalakkal a Meki szeretne minél több bringás számára segítséget nyújtani ennek a környezetkímélő közlekedési eszköznek a használatához úgy, hogy közben az új funkciók által minél élmény gazdagabbá tegye a sportolást.

A Bringamánia app továbbra is elérhető mind az iOS mind az Android platformon.

Budapesten kívül jelenleg itt működik az útvonaltervező:

Főváros környéke:

Alsónémedi, Budakalász, Budakeszi, Budaörs, Csömör, Diósd, Dunaharaszti, Dunakeszi, Ecser, Érd, Fót, Gyál, Halásztelek, Kistarcsa, Maglód, Nagykovácsi, Nagytarcsa, Pécel, Pilisborosjenő, Remeteszőlős, Solymár, Szigetmonostor, Szigetszentmiklós, Törökbálint, Üröm, Vecsés,

Székesfehérvár és Velencei-tó környéke

Balaton körüli települések

Nyugat-Magyarországon: Szombathely és Győr

Kelet-Magyarországon: Szeged és Debrecen

A BringaMánia applikáció innen tölthető le.

(x)


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

Add nekünk adód 1%-át. Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron