Facebook Instagram Youtube

Bécs és Oslo is támogatja a teherbringázást

Bécs és Oslo is támogatja a teherbringázást
2017.06.23
Az osztrák főváros volt a házigazdája március 20. és 21. között az European Cycle Logistics Conference kerékpáros logisztikai konferenciának, a városlakók támogatást kapnak teherbringák vásárlására. Utóbbi már Norvégia fővárosában is elérhető.

Az osztrák főváros volt a házigazdája március 20. és 21. között az European Cycle Logistics Conference kerékpáros logisztikai konferenciának, a városlakók támogatást kapnak teherbringák vásárlására. Utóbbi már Norvégia fővárosában is elérhető.

A cikket Pálfy Katalin írta. Csatlakozz a Kerékpárosklub önkéntes fordítócsoportjához, hogy még több külföldi jó példát és újító gondolatot mutathassunk be a magyar közönségnek!

Maria Vassilakou alpolgármester és Martin Blum, a város bringás felelőse. Fotó innen.

A bécsi konferencia a logisztikai szektor szolgáltatói, a gyártók, a kutatók és a döntéshozók közötti párbeszédet szolgálja. Az esemény lehetőséget kínált arra is, hogy a résztvevők kipróbálják a legújabb teherkerékpárokat és megismerkedjenek a legújabb fejlesztésekkel.

A logisztikai konferenciát első ízben 2012-ben Cambridge-ben, majd 2014-ben a hollandiai Nijmegenben, 2015-ben pedig a spanyolországi San Sebastianban rendezték meg.

Az esemény szervezője az Európai Kerékpáros Logisztikai Szövetség (European Cycle Logistics Federation - ECLF), amely szakmai szervezetként támogatja a kerékpáros logisztikával foglalkozó vállalatokat, tájékoztat a kerékpáros logisztikában rejlő lehetőségekről és lobbitevékenységet fejt ki a döntéshozóknál. 

A konferencia előadói prezentációit itt lehet elérni.

Mikael Colville-Andersen nyitóbeszéde a konferencián

Márciusban egyébként Bécs is csatlakozott azoknak az európai városoknak a sorához, ahol támogatják a teherkerékpárok vásárlását. Az osztrák fővárosban 800, illetve 1.000 euróig terjedő hozzájárulást lehet igényelni teherkerékpárok, illetve elektromos teherkerékpárok vásárlásához, legfeljebb a beszerzési ár 50 százalékáig. A támogatást magánszemélyek, cégek és jogi személyek egyaránt igénybe vehetik.

Hasonló módon ösztönzik a teherkerékpárok beszerzését Oslóban, Salzburgban, Grazban és Münchenben is.

Mint arról a Citylab nemrég beszámolt, a norvég fővárosban 10 000 koronáig (mintegy 340 ezer forint) – egyben legfeljebb az ár 25 százalékáig - terjedő támogatás kapható elektromos teherkerékpárok vásárlására. Norvégiában az elektromos teherbiciklik ára jelenleg 20 ezer és 50 ezer korona között van.

Mint sok másik európai nagyvárosban, Oslóban is meglehetősen rossz levegőminőséget mértek idén télen, emiatt részleges közlekedési tilalmat is hirdettek a dízelüzemű autókra. A személygépkocsik arányának csökkentése érdekében országos szinten nem kevesebb, mint nyolcmilliárd koronát (272 milliárd forint) fordít a kormány a kerékpáros infrastruktúra bővítésére – írja a Citylab.

Oslo 2019-re autómentesítené belvárosát. A videó az ide vezető utat mutatja be:

Oslo: The Journey to Car-free from STREETFILMS on Vimeo.

Az elektromos teherbringáknak a város domborzati és nem túl kedvező időjárási adottságai miatt szánnak nagyobb szerepet a modális átállásban: nemcsak hegynek felfelé könnyítik meg használójuk dolgát, de a heti bevásárlásban, sőt akár a gyerekek iskolába szállításában is praktikus segítséget jelenthetnek.

A teherbicikli-programra ötmillió koronát különítettek el – ebből 3 milliót magánszemélyek, 2 milliót cégek és szervezetek számára -, ilyen módon 500-1000 darab teherbicikli kerülhet Oslo utcáira.

Csatlakozz a Kerékpárosklub önkéntes fordítócsoportjához, hogy még több külföldi jó példát és újító gondolatot mutathassunk be a magyar közönségnek!

A csoport eddigi fordításait itt találod.
 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron