Facebook Instagram Youtube

Belgium bevezeti a pirosnál jobbrakanyarodást kerékpárosok számára

Belgium bevezeti a pirosnál jobbrakanyarodást kerékpárosok számára
2011.08.29
A belga parlament elfogadta a rendeletet, amely engedélyezi a biciklisek számára a jobbra kanyarodást piros lámpánál. Mielőtt a belga biciklisek elkezdhetnének jobbra kanyarodni a piros lámpáknál, a rendeletnek még hatályba kell lépnie (ez hamarosan megtörténik), és át kell ültetni azt a gyakorlatba (ez hónapokat vagy éveket vehet igénybe attól függően, hogy mekkora az útkezelők hajlandósága az intézkedések átültetésére a gyakorlatba). Ceri Woolsgrove, az Európai Kerékpáros Szövetség (European Cyclists’ Federation, ECF) szakpolitikai tisztviselője reagál a friss fejleményekre.

A belga parlament elfogadta a rendeletet, amely engedélyezi a biciklisek számára a jobbra kanyarodást piros lámpánál. Mielőtt a belga biciklisek elkezdhetnének jobbra kanyarodni a piros lámpáknál, a rendeletnek még hatályba kell lépnie (ez hamarosan megtörténik), és át kell ültetni azt a gyakorlatba (ez hónapokat vagy éveket vehet igénybe attól függően, hogy mekkora az útkezelők hajlandósága az intézkedések átültetésére a gyakorlatba). Ceri Woolsgrove, az Európai Kerékpáros Szövetség (European Cyclists’ Federation, ECF) szakpolitikai tisztviselője reagál a friss fejleményekre.

 
Belgium most vizsgálja felül a közlekedési szabályait. Bár a szabályokat nem írják át teljesen, például a sebességkorlátok és a jogosítványrendszer változatlan marad, bevezetnek néhány, a kerékpárosokat érintő változtatást. A kormány elfogadott egy javaslatot, amely megengedi a kerékpárosok számára, hogy jobbra forduljanak a piros lámpánál. Belgium egy lesz abból a néhány államból, amelyek rendelkeznek ilyen szabállyal.
A belga frissítés emellett bevezeti a “rues cyclables”-okat (kerékpározható utcák), amelyeken a kerékpárosokat a forgalom fősodrában tartják, ám az autóknak és egyéb járműveknek lassítaniuk kell, el kell engedniük a kerékpárosokat, és nem előzhetnek; a sebességkorlát 30km/h lesz. A pirosnál jobbrakanyarodást megtalálhatjuk még Németországban, ahol csak teljes megállás után engedélyezett a jobbrakanyarodás, és csak ha ezt egy külön tábla engedélyezi. Hollandiában megengedett a jobbrakanyarodás piros lámpánál, ahol a "rechtsaf voor fietsers vrij" (kerékpárral jobbra) tábla van elhelyezve. Franciaországban ugyanakkor csak abban az esetben engedélyezett a jobbrakanyarodás pirosnál, ha ezt egy külön, speciális jelzőlámpa jelzi, bár ők is tanulmányozzák egy a belgiumihoz hasonló rendszer bevezetését.
 
 

 
Forrás: ECF
A fordítást köszönjük Zsabornak!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron